تاریخ انتشار: شنبه 14 شهریور 1394
اهدا جایزه دکترکاظمی به پروفسور رابرت لنگر

  اهدا جایزه دکترکاظمی به پروفسور رابرت لنگر

جایزه دکترکاظمی(کاظمی پرایز ۲۰۱۵) امروز به پروفسور رابرت ساموئل لنگر پر استنادترین دانشمند تاریخ علم مهندسی اهداء می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از واحد مرکزی خبر، دکتر سعیدکاظمی آشتیانی موسس پژوهشگاه رویان دانشمندی بزرگ واسطوره ای فراموش نشدنی در مدیریت دانش ونوآوری است . به منظور پاسداشت یاد این جهادگر فقید از سال 2011 جایزه ای به نام کاظمی به دانشمندی اعطا می شود که تاثیر شگرفی درپیشرفت دانش بشری وبهبود کیفیت زندگی انسان ها داشته باشد.

کمیته داوری این جایزه از دانشمندان برجسته  داخلی و خارجی تشکیل شده که پس از بررسی، نامزدهای جایزه را به شورای علمی پژوهشگاه معرفی می کنند.

 شورای علمی پژوهشگاه مسئول انتخاب فرد دریافت کننده جایزه از میان معرفی شدگان است . نخستین جایزه کاظمی در سال 2011 به دانشمند برجسته آمریکایی پروفسور رادولف یانیش تعلق گرفت .این دانشمند تاثیر شایان توجهی در پیشرفت دانش سلول های بنیادی وکاربرد درمانی آن داشته است .

 در سال 2012  این جایزه به پروفسور هانس شولر اعطا شد . نقش این دانشمند شهیر آلمانی نیز در پیشرفت دانش سلول های بنیادی وشناخت تنظیمات ژنی در این سلول ها قابل توجه است .

از سال 1393 معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعطای این جایزه را بر عهده گرفته است که امسال این جایزه به پروفسور رابرت ساموئل لنگر اعطا می شود .

رابرت اس لنگر در  29 اگوست 1948 در نیویورک دیده به جهان گشود . او در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه های کورنل  و  MIT  تحصیل کرد و در سال   1974  موفق به دریافت مدرک دکتری شد . وی اکنون استاد دانشگاه  MIT و پروفسور  پژوهشگاه کخ است . بیش از یک هزار و سیصد مقاله از او منتشر شده و بیش از یک هزار و هشتاد اختراع از وی به ثبت رسیده است . اختراعات پروفسور لنگر در بیش از سیصد شرکت دارویی  ، شیمیایی ، زیست مهندسی وساخت وسایل پزشکی مورد استفاده قرار گرفته ومی گیرد.

در طول تاریخ علم هیچ دانشمند  عرصه مهندسی  به اندازه لنگر مورد ارجاع مقالات علمی قرارنگرفته است در واقع پروفسور رابرت لنگر  پر ارجاع ترین مهندس تاریخ علم است .

پروفسور لنگر تا کنون بیش از  دویست و بیسست جایزه مهم بین المللی کسب کرده است . او یکی از چهار فرد زنده ای است که موفق به کسب هر دو مدال ملی ایالات متحده ، در علوم (سال  2006 ) و در فناوری و توسعه (سال  2011)‌ شده است .

رابرت لنگر تا کنون مدارک دکترای افتخاری زیادی از دانشگاه های سراسر جهان دریافت کرده است که از آن میان می توان به دانشگاه هاروارد ، دانشگاه یل ، دانشگاه سانفرانسیسکو کالیفرنیا ، دانشگاه وسترن اونتاریو کانادا و دانشگاه هانیانگ کره جنوبی اشاره کرد  .

پروفسور لنگر پدر علم نوظهور مهندسی بافت است که به عنوان آینده پزشکی از آن یاد می شود . او در سال 1993 با چاپ مقاله ای برای نخستین بار این دانش را به عنوان شاخه ای مشترک از مهندسی و علوم زیستی معرفی کرد . از ‌آن زمان تا امروز پیوسته برای توسعه این شاخه از علم در حال تلاش و تحقیق بوده است .

زمینه تحقیقاتی دیگری که پروفسور لنگر  در آن شهرت زیادی دارد دارورسانی  است . روش های ابداعی پروفسور لنگر هم اکنون برای تحویل داروهای شیمی درمانی و درمان سرطان استفاده می شود .

به غیراز توانایی های علمی ، نگاه کارآفرینانه به تحقیقات ، پروفسور لنگر را متمایز ساخته است . با تاسیس شرکت های دانش بنیان متعدد ، وی توانسته است ایده های موفق تحقیقاتی خود را به سرعت اجرایی و تجاری کند و در دسترس مصرف کنندگانش قرار دهد . اکنون با بیش از  67 سال سن ، این مرد سخت کوش همچنان درگیر تحقیق ، توسعه و ایده آفرینی است و امیدوار است بتواند تاثیری در بهبود وضعیت معیشت مردم جهان داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه