تاریخ انتشار: یکشنبه 15 شهریور 1394
تقلید عفونت ویروسی در سلول های بنیادی سرطان کولون

  تقلید عفونت ویروسی در سلول های بنیادی سرطان کولون

محققین با استفاده از سلول های بنیادی سرطانی، یک مکانیسم را برای شبیه سازی یک ویروس کشف کرده اند و به طور بالقوه یک پاسخ ایمنی را برای مبارزه با سرطان شبیه آن چه در مورد عفونت اتفاق می افتد، شروع کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این محققین می گویند که این کشف یک شیفت عمده را در درک مکانیسم های ضد توموری نشان می دهد و یک هدف دارویی امیدوار کننده علیه سلول های بنیادی سرطان کولورکتال شناسایی می کند. این محققین در دانشگاه تورنتو، با تقلید یک ویروس، منجر به فریب سیستم ایمنی می شوند تا سلول های سرطانی را به دید عفونت دیده و به تخریب آن ها بپردازد. این مطالعه نشان می دهد که شبیه سازی ویروسی می تواند یک استراتژی ضد ویروسی کارا باشد.

در آزمایشگاه محققین سرطان کولورکتال را شبیه سازی کردند و از آنالیزهای بیوانفورماتیک استفاده کردند تا نشان دهند که شیمی درمانی با دوز پایین داروی decitabine، با القای تقلید ویروسی، سلول های بنیادی سرطانی را هدف قرار می دهد. این دارو برای درمان سندرم های میلودیسپلازیک و لوکمیا و آزمایشات بالینی چندین نوع سرطان توموری جامد مورد تایید FDA قرار گرفته است. در این مطالعه محققین کشف کرده اند که این دارو که آن را تحت عنوان اپی ژنتیک تراپی می شناسند، مسیری را فعال می کند که ویروس ها را شناسایی می کند. در واقع محققین سوئیچی را شناسایی کرده اند که پاسخ آنتی ویروسی را در سلول های بنیادی سرطان کولورکتال شناسایی می کند و به نظر می رسد که به طور ویژه ای به آن حساس هستند. یکی از کاربردهای مهم دیگر این یافته ها این است که از آن جایی که decitabine یک پاسخ آنتی ویروسی را القا می کند که بسیار ایمونوژنیک است، می توان این عوامل را با ایمنی درمانی ترکیب کرد تا درمان های سرطانی را ارتقا دهیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه