تاریخ انتشار: یکشنبه 15 شهریور 1394
ستاری: «رویان» الگوی موفق تجاری‌سازی دستاوردهای علمی است

  ستاری: «رویان» الگوی موفق تجاری‌سازی دستاوردهای علمی است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از آمادگی این معاونت برای همکاری‌های بین‌المللی علمی خبر داد و گفت: در سال گذشته برای اعطای برندهای پژوهشی و حرکت در مرزهای دانش مبلغ 200 میلیارد تومان اختصاص داده شده است که این میزان تا پایان امسال 50 درصد افزایش می‌یابد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر سورنا ستاری در مراسم اعطای سومین دوره جایزه کاظمی با تاکید بر اینکه پژوهشگاه رویان مدل موفق در حوزه تولید فناوری و تجاری‌سازی آن است، افزود: اگر بخواهیم در مرزهای دانش حرکت کنیم و یا اقدام به تجاری‌سازی دستاوردهای علمی کنیم، پژوهشگاه رویان موفق‌ترین الگو را در این زمینه ارائه داده است.

وی با اشاره به وضعیت بد مالی دولت به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه کشور، افزود: علیرغم مناسب نبودن وضعیت مالی دولت، سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه تجاری‌سازی انجام شده است و امیدواریم تا پایان امسال دو هزار میلیارد تومان به صندوق شکوفایی و نوآوری اختصاص یابد.

ستاری، معاونت علمی را یکی از بزرگ‌ترین اعطاکننده‌های برندهای پژوهشی ذکر کرد و ادامه داد: در سال گذشته بیش از 200 میلیارد تومان در این حوزه از سوی معاونت علمی کمک شده است و امیدواریم طی امسال این میزان پنجاه درصد افزایش یابد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما در شرایط سخت مالی قرار داریم، خاطرنشان کرد: در عین حال حمایت از استادان و دانشمندان را وظیفه خود می‌دانیم و آمادگی خود را اعلام می‌کنیم که هر نوع همکاری با آنها داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به آمادگی این معاونت برای اعطای بورس به دانشجویان و محققان، یادآور شد: ما این آمادگی را داریم تا کل این هزینه‌ها را از سوی معاونت پرداخت کنیم.

ستاری همچنین به برنامه‌های این معاونت برای همکاری با محققان خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در این زمینه برنامه جامعی را از چهار ماه قبل شروع کردیم که تاکنون 270 نفر از آن استقبال کرده‌اند. این در حالی است که ما در خارج از کشور تبلیغاتی نداشتیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن موضوع تجاری‌سازی و حرکت در مرزهای دانش، خاطرنشان کرد: باید این تصور ایجاد شود که همه ما عضو یک خانواده هستیم و این امر نیز باید به فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه نهادینه‌سازی این فرهنگ در کشور نفتی که 80 درصد اعتبارات آن از طریق نفت تامین می‌شود سخت است، ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم که با توسعه فناوری، ثروت‌سازی کنیم.

ستاری همچنین با اشاره به توقف اعطای جایزه کاظمی آشتیانی، گفت: اعطای این جایزه مجددا آغاز شده است که این می‌تواند آغاز همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌هایی چون سلول‌های بنیادی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه