تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 آبان 1391
سلولهای بنیادی غدد فوق کلیوی امیدی برای بیماران عصبی

  سلولهای بنیادی غدد فوق کلیوی امیدی برای بیماران عصبی

درعمق ناحیه مدولای غدد فوق کلیوی ، سلول های میکروسکوپی کرومافین دو هورمون آدرنالین و انکفالین را برای افزایش انرژی هنگام ترس و یا ورزش سنگین آزاد می کنند.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از PRWeb ،  براساس یک مطالعه منتشر شده در Stem Cells Translational Medicine ، یک تیم تحقیقاتی در اروپا راهی را برای به دست آوردن این سلول ها از انسان بالغ و تحریک آنها برای تبدیل شدن به سلول های عصبی در آزمایشگاه کشف کرده اند که محققان را یک گام به یافتن درمانهای جدید برای بیماری ها ی عصبی و دردهای مزمن نزدیک تر می کند.
دکتر Monika Ehrhart-Bornstein ، از دانشگاه Dresden آلمان توضیح داد: به نظر می رسد سلول های پیش سازکرومافین به عنوان یک منبع سلولی امیدوار کننده در پیوند اتولوگ باشد که از احتمال رد سیستم ایمنی بدن جلوگیری می کند، تیم ما پیش ازاین چگونگی جدا سازی این سلول های کرومافین را ازغدد آدرنال گاو وتمایز آنها به سلول های عصبی عملکردی شرح داده بود . دراین مطالعه ، ما می خواستیم بدانیم که آیا این سلول ها را می توان از غدد آدرنال انسان بزرگسال نیز به دست آورد و با تمایز به سلول های عصبی، به عنوان پیش نیازی برای استفاده درآزمایشات پیوند، درآینده به کار برد. 
دکتر Ehrhart-Bornstein با همکاری دکتر Claudia Cavadas ، در دانشگاه  Coimbra ، پرتغال، رهبری محققان دراین مطالعه را برعهده داشتند. آنها از روش مطالعه خود بر روی گاو برای به دست آوردن و جداسازی سلول های انسانی استفاده کرده و سپس آنها را با فاکتور رشد تیمار کردند. هنگامی که پس از شش روز سلول ها را بررسی کردند ، سلولها به سلولهای شبه نورونی تمایز یافته بودند.
Cavadas گفت: " هر دو این مطالعات وجود سلول های کرومافین ساز را در مدولای غده فوق کلیوی انسان ثابت می کند و نشان می دهد که می توان آنها را جدا کرد". این سلول ها ممکن است چشم اندازها و چالش های جدیدی را درعرصه طب ترمیمی با استفاده از توانایی های بالقوه در درمان بیماری های عصبی و غددی عصبی خود ایجاد کند.
دکتر Ehrhart-Bornstein افزود: "با وجودیکه این روش برای استفاده درسلول درمانی نیازبه حذف کامل انواع سلول های دیگر از محیط کشت دارد، توان بالقوه این سلولهای پیش ساز برای ایجاد هر دو فنوتیپ عصبی و سلول های کرومافین انکارناپذیراست که آنها را به عنوان منبع سلولی جدیدی برای سلول درمانی معرفی می کند. جداسازی و شناسایی این سلول های با ارزش از غده آدرنال انسان، اولین گام در جهت استفاده بالقوه آنها در آینده و درمان های پیوند است. این سلول ها نه تنها یک منبع جالب برای سلول درمانی هستند، بلکه ممکن است به درک بهتر بیماری و اختلالات عملکردی آدرنال کمک کنند.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه