تاریخ انتشار: دوشنبه 16 شهریور 1394
گام محققان رویان برای ساخت تخمدان مصنوعی

  گام محققان رویان برای ساخت تخمدان مصنوعی

عضو هیات علمی گروه جنین شناسی پژوهشکده علوم تولید مثل پژوهشگاه رویان با بیان اینکه این گروه در تلاش برای ساخت تخمدان مصنوعی است، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری تخمدان مصنوعی در مدل حیوانی ساخته شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، روح الله فتحی افزود:با این اقدام گام مهمی برای تولید تخمک بالغ در زنان نابارور در محیط آزمایشگاه برداشته می شود و امیدواریم تا سه سال آینده در مدل انسانی به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.
فتحی تصریح کرد:از پرده آمنیون، صفاق و بندناف برای کمک به رشد آزمایشگاهی تخمک نابالغ استفاده می کنیم؛ متاسفانه بخش عمده ای از جفت هنگام زایمان دور ریخته می شود در حالی که این بافت مهم می تواند به درمان برخی بیماری ها کمک شایانی کند.
عضو هیات علمی گروه جنین شناسی پژوهشکده علوم تولید مثل پژوهشگاه رویان تاکید کرد:نتایج کارهای تحقیقاتی در این زمینه به زودی منتشر خواهد شد و امیدواریم تا سه سال آینده این فعالیت تحقیقاتی به نتیجه مطلوب برسد.
فتحی به انجام تحقیقات در این زمینه در برخی از کشورها اشاره کرد و گفت:محققان خارجی موفق به ساخت مدل حیوانی بافت تخمدان در محیط آزمایشگاه شده اند اما همچنان فعالیت در مورد مدل انسانی ادامه دارد و آنها مشغول تحقیق در این زمینه هستند.
وی، حفظ توانایی باروری را از مهمترین فعالیت های تحقیقاتی گروه جنین شناسی رویان اعلام کرد و گفت:در این روش با ایحاد ساختار شبیه به تخمدان طبیعی در محیط آزمایشگاه در تلاش هستیم تا معضل ناباروری را برطرف کنیم.
عضو هیات علمی گروه جنین شناسی پژوهشکده علوم تولیدمثل پژوهشگاه رویان برلزوم ایجاد محیطی مناسب شبیه به تخمدان طبیعی تاکید و اظهار کرد:از داربست هایی استفاده می کنیم که هرچه بیشتر با وضعیت طبیعی داربست بافت تخمدان همخوان باشد.
پژوهشگاه رویان هشتم خرداد سال 1370 به عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات درمانی به زوج‏های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری توسط زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی و گروهی از پژوهشگران در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران تاسیس شد. 
به گزارش ایرنا، این مرکز در سالهای 1377 و 1387 به ترتیب مجوز مراکز تحقیقات علوم سلولی و مرکز تحقیقات پزشکی تولید مثل را از شورای گسترش دانشگاه‏های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد و آبان ماه 1388 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارتقای آن از پژوهشکده به پژوهشگاه رویان موافقت کرد.
پژوهشگاه رویان فعالیت های پژوهشی،آموزشی و درمانی خود را در قالب سه پژوهشکده و دو مرکز خدمات تخصصی (مرکز درمان ناباروری و مرکز سلول درمانی) با راهبرد از علم تا کاربرد انجام می دهد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه