تاریخ انتشار: پنجشنبه 11 آبان 1391
 300 متخصص ایرانی در حوزه سلولهای بنیادی فعالند
رتبه ایران در سلولهای بنیادی؛

  300 متخصص ایرانی در حوزه سلولهای بنیادی فعالند

معاون نظارت و ارزیابی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از حضور 300 متخصص در حوزه سلولهای بنیادی در کشور خبر داد و گفت: این تعداد در 37 مرکز دولتی و 14 شرکت دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان به نقل از مهر، دکتر بابک نگاهداری در حاشیه آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص موضوعات این جلسه افزود: در این جلسه ستاد سلولهای بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گزارشی را درخصوص پیش نویس "سند جامع توسعه علوم و فناوری های سلولهای بنیادی" به اعضا ارائه داد.
 
معاون نظارت و ارزیابی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: بر طبق گزارش ارائه شده از سوی این ستاد، حدود 300 متخصص در کشور در حوزه سلولهای بنیادی مشغول فعالیت هستند که این سرمایه انسانی قابل توجه است.
 
وی افزود: این تعداد محقق در 37 مرکز دولتی و 14 شرکت دانش بنیان در حوزه سلولهای بنیادی به کار علمی و پ‍ژوهشی اشتغال دارند.
 
نگاهداری ادامه داد: تجاری سازی این فعالیت ها با رعایت معیارهای انسانی و اختصاص بودجه مناسب از سایر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
 
بر اساس گزارش ستاد سلولهای بنیادی، این حوزه رکن چهارم تحقیقات پزشکی در جهان محسوب می شود و ایران نیز با ارائه مقالات نمایه شده در مراکز معتبر علم سنجی بین المللی توانسته است با پشت سر گذاشتن ترکیه به رتبه دوم در منطقه نائل شود.
 
در رتبه بندیهای مراکز علمی و دانشگاهی کشور در حوزه سلولهای بنیادی نیز دانشگاه های تربیت مدرس‌ و علوم پزشکی تهران حائز رتبه های برتر هستند.
 
در این گزارش همچنین پیشنهاداتی در زمینه اهتمام بر پژوهشهای کاربردی در این حوزه، تشکیل ستاد  خون بند ناف در سازمان انتقال خون و لزوم توجه بیشتر به مبانی فقهی، ‌حقوقی و اخلاقی این حوزه از علم پزشکی ارائه شد.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 13 دی,1391

بنیان

@ناهید ستاره :
شما میتوانید از طریق ستاد توسعه سلول های بنیادی و ستاد توسعه زیست فناوری از نام مراکز و بیمارستان هایی که در زمینه سلول های بنیادی فعال هستند مطلع شوید.

ﺳﻪشنبه, 12 دی,1391

ناهید ستاره

اسم بعضی بیمارستان ها که این پزشکان محترم در آن فعال هستند لطفا یاداشت نمایید. با تشکر فراوان

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه