تاریخ انتشار: یکشنبه 14 آبان 1391
اولین عمل جراحی پلی کیستیک کلیه و فیبروز ارثی کبد
بر روی یک پسر استرالیایی انجام شد؛

  اولین عمل جراحی پلی کیستیک کلیه و فیبروز ارثی کبد

پزشکان استرالیایی برای اولین بار درجهان یک عمل جراحی را بر روی یک پسر مبتلا به کلیه پلی کیستیک و فیبروز ارثی کبد که سبب افزایش فشار خون و سکته مغزی می شود، انجام دادند.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medical xpress ، این پسر 10 ساله که Matthew Gaythorpe نام دارد در تمام عمر خود از فشارخون شدید به علت نوعی بیماری ترکیبی کلیه و کبد به نام بیماری کلیه پلی کیستیک و فیبروز ارثی کبد که نوعی بیماری اتوزومال مغلوب است، رنج می برد.
او یک سکته مغزی خفیف در سال گذشته داشته است و تا کنون با تشنج و خستگی شدید که او را نیازمند به مصرف حدود 30 دارو در روزکرده، زندگی می کند. او همچنین، در سن چهارسالگی مبتلا به بیماری مزمن حمله خواب تشخیص داده شده بود.
Matthew هر روز تحت دیالیزبوده و پیوند دوگانه کلیه و کبد داشته است تا اینکه دکتراو اجازه ویژه ای برای انجام یک عمل جراحی آزمایشی با یک دستگاه ساخته شده سفارشی اعطا کرد.
دکترIan Meredith  از موسسه قلب موناش گفت: با استفاده از تکنولوژی نوآورانه فرکانس رادیویی ، ما به طورموثری قادر به تاباندن لیزر به برخی ازاعصاب و بافت های اطراف شریان کلیوی او شدیم که این امرسبب کاهش قابل توجهی در علائم بیماری و فشار خون او شد.
Meredith اجازه قطع عصب کلیه را در این کودک داد این روش پیش ازاین هرگز در یک کودک انجام نشده بود. 
این جراح گفت: "ما نمی دانستیم که آیا این روش در یک کودک کار می کند و آیا مناسب یک کودک بوده و در یک فرد با چنین مجموعه ای از بیماری ها قابل انجام است؟
ابزار مورد استفاده، یک بالون کوچک با الکترود برروی سطح آن است که توسط  یک شرکت آمریکایی برای ورود به شریان های کوچک Matthew طراحی شده است.
Meredith گفت: این دستگاه "هوشمندانه" و با  هدف قرار دادن اعصاب معیوب کلیه ها، که در کنترل فشار خون بسیار مهم هستند، کار می کند.
مادر Matthew گفت: طی پنج هفته پس از عمل، نتایج باورنکردنی بوده و بهبود قابل توجهی در رفتار فرزندش مشاهده کرده، او بسیار آرام و متمرکزشده، همچنین کاهش قابل توجهی در فشار خون او رخ داده است.
پایان مطلب/
 

 

ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 08 بهمن,1391

حسن

در صورتي كه دارو و يا عمل ديگري براي كليه پليستيك وجود دارد و يا كشف شده لطفا اعلام گردد و راههاي علاج ان اعلام شود

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه