تاریخ انتشار: یکشنبه 29 شهریور 1394
از سر گیری مجدد آزمایش جنینی بوسیله محققین سلول های بنیادی

  از سر گیری مجدد آزمایش جنینی بوسیله محققین سلول های بنیادی

در آوریل گذشته محققین چینی بیان کرده اند که تکنیک مهندسی ژنتیک جدید به نام CRISPR برای ویرایش ژنوم جنین های حاصل از کلینیک های IVF استفاده کرده اند. اگرچه هیچ کدام از جنین ها زنده نماندند اما این اخبر سونامی از شگفتی را در بین جامعه محققین در زمینه سلول های بنیادی ایجاد کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، برخی از محققین براین باورند که تغییر ژنوم انسان خطرناک و از نظر اخلاقی غیر قابل قبول است و استدلال های آن ها نیز در مقاله ای در Nature به چاپ رسیده است و این مخالف های صریح در بسیاری از کشورها و از جمله آمریکا موجب دلسردی در این زمینه شده است. با این وجود، گروهی از محققین و کارشناسان سیاست و اخلاق تحت عنوان گروه Hinxton، استفاده از CRISPR برای مدیفه کردن ژنوم انسانی امری ضروری می دانند. گروه Hinxton، گروهی از محققین بینارشته ای هستند که کار خود را از دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور شروع کرده اند و دستورالعمل هایی را در استفاده از پیشرفت های تکنولوژی پیشنهاد کرده اند. هدف و تلاش اصلی آن ها این است که دولت ها به پیشرفت های پزشکی و پتانسیل علمی بیش از نگرانی های اخلاقی که در زمینه مهندسی ژنتیک وجود دارد، توجه داشته باشند. در این مورد آن ها می گویند که CRISPR تکنولوژی نیست که لزوما برای ویرایش ژنوم انسان و برای کلینیک های باروری ایجاد شده باشد ولی آزمایشاتی وجود دارند که قبل از ایجاد جنین باید در آن ها همه سلول ها مورد ویرایش و مدیفه شدن قرار گیرند. خلق جنین های قرار دادی(سفارشی) یکی از همیشگی ترین زمینه های مطالعات سلول های بنیادی است و همواره با چالش هایی مواجه بوده است. بنابراین گروه Hinxton فرایندهایی فراگیر و مقبول عام را توصیه می کنند که حاصل تعامل بین نیازهای مردم و سیاست گذاران باشد. به همین دلیل آن ها براین خواستارند که به کاربردی بودن علوم بیش از بحث اخلاق توجه شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 03 مهر,1394

reza

باسلام وخسته نباشید <br />این روش برای مردان آزو اسپرم مثل باز شدن یک دنیای جدید می باشد لطفا ادامه دهید تا به نتیجه برسد

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه