تاریخ انتشار: یکشنبه 14 آبان 1391
پیش بینی پیش آگهی سرطان پوست تهاجمی با آزمایش خون معمولی

  پیش بینی پیش آگهی سرطان پوست تهاجمی با آزمایش خون معمولی

کارسینوم سلول مرکل یک نوع سرطان پوست نادر و تهاجمی است، معمولا افراد مسن و کسانی را که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند درگیر می کند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress ، با توجه به یافته های جدید محققان مرکز سرطان Fox Chase یک آزمایش خون معمولی ممکن است به پیش بینی میزان بقا در بیماران مبتلا به شکل تهاجمی سرطان پوست کمک کند. 
دکتر Matthew Johnson، از گروه انکولوژی Fox Chase و نویسنده اصلی این مطالعه می گوید: با چنین سرعت درحال رشد سرطان، از ما همیشه یک سوال پرسیده می شود: "چه مدت زنده می مانم "، پاسخ به این سوال معمولا سخت است. این یافته ها ما را قادر به دادن پاسخ علمی تر می کند. 
به طورخاص، جانسون و همکارانش دریافتند که بیماران مبتلا به کارسینوم سلول مرکل پوست که دارای تعداد کمی لنفوسیت هستند نسبت به آنهایی که تعداد لنفوسیت بالاتری دارند مدت کمتری پس از درمان زنده می مانند.
این تفاوت درمیان افرادی که شمارش مطلق لنفوسیت (ALC) آنها زیر حد آستانه  (1500 سلول درهرمیلی متر مکعب خون  یا  k/mm3 5/1) قابل توجه بود، نیمی ازآنها تا 25 ماه و یا کمتر بعد از عمل جراحی ، شیمی درمانی یا پرتودرمانی زنده ماندند. درمیان افراد با ALCs در محدوده نرمال نیز نیمی از آنها نزدیک به 100 ماه یا بیشتر بعد از درمان زنده ماندند و بقای عاری از بیماری نیز در بیماران با ALCs بالاتر، بسیار طولانی تر بود. 
جانسون می گوید: از آنجا که ALC با پیش آگهی انواع دیگری ازسرطان ها نیز مرتبط است، ما انتظار دیدن تفاوت هایی بین بیماران با تعداد بالا و پایین ALC  را داشتیم. اما تفاوت های مشاهده شده بیشتراز آن بود که ما توقع داشتیم.
کارسینوم سلول مرکل یک نوع سرطان پوست نادر و تهاجمی است، معمولا افراد مسن و کسانی را که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند درگیر می کند.
جانسون و تیم او دراین مطالعه، سوابق پزشکی 64 بیماران تحت درمان کارسینوم سلول مرکل بین سال های 1992 و 2010 در Fox Chase را مورد بررسی قرار دادند. همه این بیماران خون خود را یک ماه قبل از جراحی، شیمی درمانی و یا پرتو درمانی آزمایش کرده بودند.
حدود دو سوم بیماران دارای ALC  نرمال همراه با بقای طولانی تر بودند، این بیماران تا حدود 60 ماه بعد از درمان (67٪) نسبت به افراد دارای ALC کم (24٪) عاری از بیماری بودند.
جانسون می گوید: پزشکان به طور معمول ALC بیمار را به عنوان بخشی از یک شمارش استاندارد مورد بررسی قرار می دهند. آنها فقط نمی دانند که این نتایج خاص را چگونه تفسیرکنند. 
ALC بیماران مبتلا، اطلاعاتی را در مورد مدت زمانی که ممکن است آنها زنده بمانند فراهم می کند و بسیاری از بیماران فقط می خواهند بدانند که  چه مدت زمان دارند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه