تاریخ انتشار: یکشنبه 14 آبان 1391
بازگرداندن کامل جریان خون به مغز برای بهبود سکته مغزی ضروری است

  بازگرداندن کامل جریان خون به مغز برای بهبود سکته مغزی ضروری است

محققان بیمارستان Rhode Island به تازگی دریافتند که بازگرداندن تقریبا کامل جریان خون به مغز برای بازگرداندن یا حفظ عملکرد عصبی پس از سکته مغزی لازم است.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medical xpress ، تا به حال، بسیاری از پزشکان و محققان براین باور بودند که بازسازی جزئی جریان خون کافی است. نتایج این مطالعه در مجله American Journal of Neuroradiology  منتشر شده است.
این محققان دریافتند که انجام درمان داخل شریانی سکته مغزی با  قرار دادن یک کاتتر مستقیما دررگ های خونی مغز برای بازگرداندن جریان آن، برای باز کردن برخی از عروق ، کافی نیست. بهتر است بگوییم، بازکردن اکثریت قریب به اتفاق عروق برای بازگرداندن عملکرد عصبی بیماران مبتلا به سکته مغزی ایسکمیک حاد لازم است.
دکتر Mahesh Jayaraman گفت: "سکته مغزی ناشی از یک انسداد بزرگ درمغز، بسیار ناتوان کننده است. اما اگر ما با موفقیت بتوانیم جریان خون را به اکثریت رگ های خونی درمغز بازگردانیم ، ممکن است قادر به کمک به کاهش شدت سکته مغزی در بیماران باشیم. درحالی که مطالعات قبلی نشان داده است که هرگونه بازسازی جریان خون می تواند کمک کننده باشد، اما نتایج به دست آمده ما برای اولین بار نشان داد که بازسازی کامل جریان خون برای کمک به بهبود نتایج بیماران، از جمله حفاظت ازمهارت های حرکتی یکپارچه، گفتار و رفتار مورد نیاز است.
هدف ازاین مطالعه تعیین این بود که آیا درجه بازگرداندن جریان خون به مغز بر روی درجه آسیب های مغزی و نتایج بالینی آن تاثیرمی گذارد؟ این مطالعه نشان داد که درواقع، تفاوت های قابل توجهی در نتایج بالینی ناشی از بازسازی جزئی و بازسازی تقریبا کامل جریان خون به دنبال درمان داخل شریانی سکته مغزی که در قسمت جلوی مغز رخ می دهد، وجود دارد. Jayaraman نتیجه گیری کرد که برنامه مراقبت از بیماران در آینده باید بربازگرداندن هربیشتر جریان خون با استفاده از ترکیبی ازفن آوری های جدید و روش های مراقبت بهداشتی متمرکزباشد.
درمان سریع برای بیماران دچار سکته مغزی حیاتی است. تنها باز کردن رگ های خونی مغزکافی نیست، بلکه این کارباید در اسرع وقت انجام شود. در بیمارستان  Rhode Island ، بیش از 50 درصد از بیماران با  تزریق داخل وریدی ضد لخته ((TPA در کمتر از60 دقیقه درمان می شوند. و تعداد قابل توجهی از بیماران مبتلا به سکته مغزی نیز با تزریق داخل شریانی در کمتر از دو ساعت از زمان ورود به بیمارستان درمان می شود. درمان سکته مغزی نیاز به تحول دارد و این  با استفاده از فن آوری های جدید که به پزشکان اجازه حذف کامل و سریع لخته های خون را می دهد، امکان پذیر است. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه