تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 16 آبان 1391
بیماری های خطرناک،  ابتلا به ترومبوز وریدی را افزایش می دهد

  بیماری های خطرناک، ابتلا به ترومبوز وریدی را افزایش می دهد

افراد مبتلا به بیماری های مهمی مثل بیماری کبدی و کلیوی، آرتریت روماتوئید، اسکلروز متعدد، نارسایی قلبی، سکته مغزی هموراژیک یا ترومبوز شریانی، به طور چشمگیری بیشتر در خطر ابتلا به ترومبوز وریدی به ویژه در طول دوره عدم تحرک و یا استفاده از تسریع کننده های انعقاد خون هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedical xpress ، دکتر Ocak  Gurbey از مرکز پزشکی دانشگاه لیدن در هلند و همکارانش، در تلاش برای ارزیابی اثر بیماری های مهم و متعدد درتوسعه ترومبوز وریدی و شناسایی گروه های در معرض خطر بالا،  مطالعه ای را بر روی 4311 بیمار مبتلا به ترومبوز وریدی و 5768 فرد شاهد انجام دادند.

محققان یک افزایش خطر ترومبوز وریدی را برای همه بیماری های مهم ، از جمله بیماری های کبدی بانسبت شانس(1.7:OR)، بیماری کلیه (  3.7: OR)، آرتریت روماتوئید (  1.5: OR )، مولتیپل اسکلروزیس (2.4:OR) نارسایی قلبی (1.7:OR)، سکته مغزی هموراژیک (4.9:OR)، ترومبوز شریانی (1.5:OR)  و یا حضور هر یک از این بیماری های بزرگ (1.7: OR) یافتند. افزایش قابل توجهی نیز در خطر ابتلا به ترومبوآمبولی وریدی درافراد مبتلا به ترکیبی از این  بیماری های مهم و عدم تحرک و افزایش فاکتور IX (35.3: OR)؛ افزایش فاکتور فون ویلبراند (  88 :OR)، فاکتور لخته کننده VIII ( 79.9:OR)، فاکتور لیدن V (84.2: OR )، و یا گروه خونی غیر O (84.2 : OR) مشاهده شد.
به گفته این محققان: این خطرات بیشتر در زمان عدم تحرک و یا استفاده از تسریع کننده های انعقاد خون مشاهده شد. این نتایج می تواند راهنمایی برای نتایج آتی  بیماری های ترومبوزیس باشد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه