تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 آبان 1391
استفاده ازسلول های بنیادی آلوژنیک در کاردیومیوپاتی ایسکمیک

  استفاده ازسلول های بنیادی آلوژنیک در کاردیومیوپاتی ایسکمیک

این محققان دریافتند که بروز عوارض جانبی جدی طی یک سال، در گروه دریافت کننده پیوند آلوژنیک 33.3 درصد و در گروه اتولوگ 53.3 درصد بود و هیچ واکنش ایمنی قابل توجه در اثرتحریک سلول های بنیادی آلوژنیک دیده نشد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از doctorslounge ، با توجه به دو مطالعه منتشر شده در مجله the American Medical Association،  پیوند آلوژن سلول های بنیادی مزانشیمی (MSC) مشتق از مغزاستخوان برای بیماران مبتلا به کاردیومیوپاتی ایسکمیک (ICM)، روشی ایمن است و تزریق سلول های تک هسته ای مغز استخوان (BMC) به بیماران با افزایش انفارکتوس میوکارد (STEMI) پس ازتزریق زیر پوستی درعروقی ( PCI) هیچ تاثیری بر بهبود عملکرد بطن چپ ندارد.
دکتر Joshua M. Hare و همکارانش ، از موسسه سلول های بنیادی میامی، پیوند آلوژن و اتولوگ سلول های بنیادی مزانشیمی را در 30 بیمار مبتلا به اختلال کارکرد بطن چپ ناشی از کاردیومیوپاتی ایسکمیک را با هم مقایسه کردند. این محققان دریافتند که بروز عوارض جانبی جدی طی یک سال، در گروه دریافت کننده پیوند آلوژنیک 33.3 درصد و در گروه اتولوگ 53.3 درصد بود و هیچ واکنش ایمنی قابل توجه در اثرتحریک سلول های بنیادی آلوژنیک دیده نشد.
دکتر Jay H. Traverse و همکارانش ، از موسسه قلب مینیاپولیس در بیمارستان آبوت نورث وسترن نیز یک کارآزمایی بالینی شامل 120 بیمار مبتلا به STEMI با اختلال عملکرد بطن چپ پس از PCI اولیه را که تزریق داخل عروق کرونر سلول های تک هسته ای مغز استخوان یا دارونما را در سه یا هفت روز پس از PCI دریافت کرده بودند، انجام دادند. این محققان دریافتند که طی شش ماه هیچ افزایش قابل توجهی در پمپاژ خون بطن چپ در گروه BMC درمقایسه با گروه دارونما وجود نداشت و هیچ اثردرمانی قابل توجهی نیز درعملکرد منطقه ای بطن چپ در انفارکتوس دیده نشد. 
Traverse گفت: به طور کلی، تزریق BMCs در سه یا هفت روز پس از STEMI و PCI اولیه اثری بربهبود بعدی عملکرد بطن چپ طی شش ماه در مقایسه با دارونما وجود نداشت.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه