تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 آبان 1394
پژوهش سراهای کشت سلول درمدارس راه اندازی می شود

  پژوهش سراهای کشت سلول درمدارس راه اندازی می شود

دبیرستاد توسعه علوم وفناروی های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی پژوهش سراهای کشت سلول در مدارس خبرداد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان ازمعاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دکتر امیعلی حمیدیه دردومین نشست کارگروه علوم اعصاب درباره راه اندازی این پژوهش سراها اظهارکرد: با توجه به رایزنی های انجام شده با مسوولان آموزش و پرورش و در راستای فرهنگسازی ، پژوهش سراهای کشت سلول در مدارس راه اندازی می شوند.
وی از تصویب برنامه جامع راهبردی ستاد سلول های بنیادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبردادو افزود:معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و دبیر شواری عالی انقلاب فرهنگی با مستقل شدن بودجه ستاد موافقت کرده اند.
حمیدیه با تاکید بر کار تیمی درحوزه سلول های بنیادی بیان کرد: پژوهشگران حوزه سلول های بنیادی به علم دانش این حوزه دست یافته اند ودر صورتی که اعضای کارگروه ها فعالیت جدی از خود نشان دهند مقامات بالا نیز تمایل به حمایت بیشتر از فعالیت های این کارگروه ها خواهند داشت. 
وی همچنین به بحث برگزاری سمینارهای یک روزه حوزه سلول های بنیادی برای بیماری مختلف پرداخت وگفت: هدف از برگزای این سمینارها ترویج و فرهنگ سازی این حیطه درکشور است که با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، البته یکی از هدف های برگزاری این سمینارها آغاز فعالیت رزیدنت ها و فلوشیپ های حوزه های مختلف علوم پزشکی در کنار علوم پایه است. 
حمیدیه اظهارکرد: با توجه به اهمیت موضوع اخلاق پزشکی، در نظر گرفتن بحث اخلاق پزشکی برای این حوزه امتیاز باز آموزی سمینار را بالا خواهد برد.
همچنین وی خواستار تشکیل کمیته اجرایی این سمینار در بیمارستان طبی کودکان شد و گفت: بعد از تشکیل کمیته اجرایی باید هیئت علمی و اجرایی مشخص شود.
در این نشست، محمد تقی جغتایی دبیر کارگروه علوم اعصاب این ستاد از راه اندازی شبکه سلول های بنیادی و علوم اعصاب خبر داد و گفت: برنامه ریزی های صورت گرفته برای راه اندازی این شبکه در جلسه آینده این کارگروه ارایه می شود.
وی ضمن ابراز خرسندی از استقبال اعضای کارگروه علوم اعصاب از این حوزه گفت: انجام فعالیت های گروهی در این کارگروه باعث هموارشدن مسیرها برای پیشرفت این حوزه خواهد شد.
جغتایی با اشاره به کارهای تیمی این حوزه که مورد استقبال گروه بالینی قرارگرفته افزود: فعالیت های گروه علوم پایه و بالینی در این حوزه افزایش چشمگیری داشته است، هدف کارگروه علوم اعصاب آشنایی دستیاران گروه های هدف این حیطه به ویژه نورولوژی، روانپزشکی و جراحی مغز و اعصاب با کاربرد سلول های بنیادی در درمان بیماری های عصبی است تا زمینه برای فعالیت این افراد فراهم شود.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه