تاریخ انتشار: یکشنبه 21 آبان 1391
آسپرین در جلوگیری از لخته ناشی از عمل جراحی تعویض مفصل موثراست

  آسپرین در جلوگیری از لخته ناشی از عمل جراحی تعویض مفصل موثراست

سپرین به همان اندازه در پیشگیری از لخته، به ویژه آمبولی ریوی یا لخته شدن خون تهدید کننده حیات که می تواند در سرخرگ ها ی ریه به دنبال عمل جراحی تعویض مفصل رخ دهد، موثر است.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily،  اگر شما تا به حال عمل جراحی تعویض مفصل انجام داده باشید، احتمالا داروی رقیق کننده خون وارفارین را برای جلوگیری از لخته شدن خون قبل از عمل جراحی مصرف کرده اید. با این حال پژوهش های موسسه راتمن در جفرسون، نشان داده است که آسپرین به همان اندازه در پیشگیری از لخته، به ویژه آمبولی ریوی یا لخته شدن خون تهدید کننده حیات که می تواند در سرخرگ ها ی ریه به دنبال عمل جراحی تعویض مفصل رخ دهد، موثر است.
تحقیقات آنها به عنوان پوستربرتر در مجمع اخیر جراحان مفصل ران و زانو (AAHKS) در دالاس برگزیده شد.
دکترجواد پرویزی، مدیر تحقیقات در موسسه راتمن و نویسنده اصلی این مطالعه می گوید: " با وجودیکه وارفارین در پیشگیری از لخته شدن موثر است اما می تواند منجر به افزایش خونریزی و عفونت شود.
این مطالعه نتایج حاصل از 26،415 بیمار که تحت عمل جراحی تعویض مفصل در موسسه راتمن بین سال های 2000 و 2011 قرار گرفتند و 1824 نفر از آنها آسپرین و 24،567 نفر از آنها وارفارین دریافت کرده اند را با هم مقایسه کرده است. هر دو گروه تا 90 روز بعد ازعمل تحت بررسی قرار گرفتند.
نتایج آنها نشان داد که میزان کلی آمبولی ریوی به میزان قابل توجهی (0.2 درصد یا چهار مورد در 1824 نفر)در بیمارانی که آسپرین دریافت کرده اند در مقابل کسانی که وارفارین (1.0 درصد یا 92 مورد در 9028 نفر) دریافت کردند کمتر بود. علاوه بر این، هماتوم، نشت خون به خارج رگ های خونی و یا نشت سرم، مشکلات زخم، عفونت حاد و نرخ مرگ و میر نیزدر طی90 روز، در گروه دریافت کننده آسپرین کمتر بود.
پرویزی می گوید: "مطالعات ما نشان می دهد که آسپرین یک جایگزین مناسب برای وارفارین در بیماران سالم، با نتایج بهتر در جلوگیری از لخته شدن و سرعت پایین تر خونریزی و عوارض ناشی از زخم است. این به ما کمک می کند که استفاده از داروهای گران قیمت، ناخوشایند و خطرناک را برای جلوگیری از ترومبوآمبولی ناشی از تعویض مفصل کنار بگذاریم. جراحان موسسه راتمن در جفرسون جایگزینی وارفارین با آسپرین را برای پیشگیری از لخته قبل از جراحی آغاز کرده اند.
 
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه