تاریخ انتشار: دوشنبه 22 آبان 1391
پتانسیل سلول های بنیادی مشتق از چربی در طب ترمیمی

  پتانسیل سلول های بنیادی مشتق از چربی در طب ترمیمی

پژوهشگران دریافتند که سلول های بنیادی مشتق از چربی را می توان به طور معمول از بیماران جدا کرد و با استفاده از روش های مولکولی تغییرداد و برای بسیاری از برنامه های کاربردی طب ترمیمی بکار برد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش به نقل از Medical Xpress، همگام با مطالعات محققان در تنظیم مجدد سلول ها و دادن خواص جدید ترمیم کنندگی به آنها، یک بررسی جدید توسط جراحان پلاستیک مرکز پزشکی Penn بینش بیشتری را درخصوص قدرت بالقوه سلول های بنیادی مشتق از چربی یا سلول های بنیادی بالغ به دست آمده از بافت چربی - در ترمیم و طب ترمیمی ارائه کرده است.
جراحان پلاستیک بالینی سال ها ست که از پیوند چربی برای جراحی های مختلف  سینه، صورت و سایر جراحی های ترمیمی با موفقیت استفاده کرده اند. درحال حاضر، محققان به دنبال یافتن قدرتی هستند که بافت چرب را نگه می دارد. این مقاله که در مجله Aesthetic Surgery Journal منتشر شده است ، تاکید می کند که سلولهای بنیادی مشتق از چربی را می توان به طور معمول از بیماران جدا کرد و با استفاده از روشهای مولکولی تغییرداد و برای بسیاری از برنامه های کاربردی طب ترمیمی  بکار برد.
دکتر Ivona Percec نویسنده ارشد این مقاله از دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا گفت:" فرصت های زیادی برای مداخلات طب ترمیمی براساس سلول های بنیادی بالغ وجود دارد. بنابراین درک بهتر زیست شناسی این سلول ها برای توسعه درمانی جدید، بی خطر و موثر برای بیماران با استفاده از سلول های خود آنها بسیار مهم است. 
بسیاری از گروه ها از جمله کارشناسان موسسه پن به دنبال روش های مختلف جدا سازی و اصلاح این سلول ها برای ایجاد خواص ترمیم کنندگی هستند. به عنوان مثال، تیم دکتر Percec در حال تحقیق بر روی مکانیسم های کنترل کننده سلولهای بنیادی مشتق از چربی و چگونگی مشارکت آنها در روند پیری طبیعی انسان می باشند.
ویژگی تقسیم بدون تمایز سلول های بنیادی ،آنها را به عنوان ابزار مفیدی برای سلول درمانی قرار داده است. سلول های بنیادی جنینی می توانند به هر نوع سلول تبدیل شوند، در حالی که سلول های بنیادی بالغ، مانند سلول های بنیادی مشتق از چربی، می توانند به بسیاری ، اما نه همه انواع سلول ها تمایز یابند. بافت های چربی بدن یک فرد به طور بالقوه می تواند به سلول های خاصی بویژه برای ترمیم آسیب های قلبی، غضروف، عروق خونی، مغز، عضله، استخوان تبدیل شوند.
همزمان با بهبود روش های طب ترمیمی، کارشناسان  به کشف مصارف و مزایای استفاده از سلولهای بنیادی مشتق از بافت چربی ادامه خواهند داد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه