تاریخ انتشار: دوشنبه 22 آبان 1391
استفاده ازسلول بنیادی جنینی برای درمان استحاله ماکولا

  استفاده ازسلول بنیادی جنینی برای درمان استحاله ماکولا

پس از درمان استحاله ماکولا به کمک سلول بنیادی جنینی طی مراحل مختلف این کارآزمایی های بالینی و درپیگیری های منظم بیماران ، هیچ عوارض ایمنی جانبی مربوط به سلول های پیوند شده مشاهده نشد. تا 16 ماه پس از درمان، هیچ گونه بیش تکثیری ، تومورزایی، تشکیل بافت نابجا، یا رد پیوند دراین 13 نفر وجود نداشت.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress، شرکت فناوری پیشرفته سلولی (ACT)، پیشرو درزمینه طب ترمیمی، به تازگی اعلام کرده است که کنفرانس تلفنی آینده اش درمورد داده های به دست آمده از بیماران در آزمایشات بالینی درمان  اشکال مختلف دژنراسیون ماکولا (شایعترین علت کوری در افراد مسن) می باشد. این شرکت تا کنون 13 نفر را که مبتلا به دژنراسیون ماکولای خشک وابسته به سن (AMD خشک) و بیماری Stargardt (SMD) بودند با استفاده از سلول های اپی تلیالی رنگدانه دارشبکیه (RPE) مشتق از سلول های بنیادی جنینی انسان (hESC)، طی سه آزمایش بالینی درمان کرده است. این آزمایشات بالینی درچهار بیمارستان چشم برتر در ایالات متحده آمریکا و دو بیمارستان چشم در انگلیس انجام شده است. 
درطی مراحل مختلف این کارآزمایی های بالینی و درپیگیری های منظم بیماران ، هیچ عوارض ایمنی جانبی مربوط به سلول های پیوند شده مشاهده نشد. تا 16 ماه پس از درمان، هیچ گونه بیش تکثیری ، تومورزایی، تشکیل بافت نابجا، یا رد پیوند دراین 13 نفر وجود نداشت. آزمایشات بالینی و ارزیابی های تشخیصی جزئی پس از پیوند انجام شد. علاوه بر نظارت برایمنی سلول های پیوندی، پزشکان همچنین به دقت بیماران را با پیگیری های منظم برای بررسی میزان ادغام آناتومیکی و عملکردی سلول های RPE درآنها مورد ارزیابی قرار دادند.
لایه سلولی اپی تلیالی رنگدانه دارشبکیه، نقش محوری در سلامت و عملکرد لایه گیرنده نور دارد. هدف این شرکت در درمان اشکال مختلف دژنراسیون ماکولا، مانند خشک یا AMD و SMD، با سلول های RPE ، ترمیم و جایگزینی مناطقی از چشم با سلولهای جدید است که درآن لایه RPE تخریب شده است. در جلسه اخیر جراحان مختلف از ایالات متحده و انگلستان، آنها نتایج حاصل از بیماران مختلف را مورد بحث و بررسی قرار داده و  گام ها و استراتژی های بعدی برای آزمایش ها و طرح های موجود برای فاز II و III مطالعات آینده را ارائه کردند.  
استحاله ماکولا یک بیماری‌ چشمی است که باعث فرسایش شبکیه چشم و در ‌‌نهایت از دست رفتن بینایی می‌شود. 
 
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه