تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 آذر 1394
موسسه پزشکی ترمیمی و سل‌تراپی افتتاح شد
با حضور معاون علمی رئیس جمهور

  موسسه پزشکی ترمیمی و سل‌تراپی افتتاح شد

موسسه پزشکی ترمیمی و سل‌تراپی توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهور، عصر امروز در بیمارستان شریعتی تهران افتتاح شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در جریان بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان شریعتی تهران، مجهز کردن مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های بزرگ را یکی از ملزومات توسعه فناوری بویژه در علوم پزشکی دانست و اظهار کرد: معاونت علمی آمادگی دارد با تمام نهادها و دستگاه‌های مربوط در راستای رفع نیازهای آزمایشگاهی تعامل و همکاری داشته باشد و بخشی از نیازهای جامعه را از طریق ظرفیت‌های دستگاه‌های دیگر تامین کند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور در حوزه پزشکی گفت: با اقداماتی که در سال‌های اخیر انجام شد، دستاوردهای کم نظیری در رشته‌های مختلف پزشکی حاصل شده است که نویدبخش آینده روشن در کشور است.
ستاری با تاکید بر نقش نیروی متخصص و خبره در حوزه پزشکی خاطرنشان کرد: به لحاظ نیروی انسانی، پژوهشگران و محققان برجسته بسیاری در علوم پزشکی کشور حضور دارند که این مهم نشان از عملکرد مثبت جامعه علمی در تربیت نیروهای متخصص است، اما امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی نیز باید متناسب با نیروهای انسانی متخصص توسعه و ارتقاء پیدا کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان به پتانسیل بالای حوزه پزشکی در عرصه تجاری سازی اشاره و تصریح کرد: مقالات و دستاوردهای بسیاری توسط پژوهشگران و اساتید حوزه پزشکی حاصل شده است که می‌توان با دید اقتصادی بخش زیادی از آنها را تجاری کرد.

ستاری با بیان این‌که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بحث توسعه عمرانی هیچ ورودی نخواهد داشت، تصریح کرد: رسالت این معاونت ارتقای دانش توسعه فناوری و زمینه‌سازی برای تبدیل ایده و طرح متخصصان به خروجی عینی و محصول است. بنابراین در این حوزه از هرگونه تسهیل و حمایتی فروگذار نخواهیم بود.

افتتاح موسسه پزشکی ترمیمی و سل‌تراپی 

بر اساس این گزارش، ستاری ضمن بازدید از مرکز تحقیقات گوارش و کبد، مرکز تحقیقات هماتولوژی آنکولوژی و پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، موسسه پزشکی ترمیمی و سل‌تراپی بیمارستان شریعتی را افتتاح کرد.
رضا ملک‌زاده رییس مرکز تحقیقات گوارش و کبد علوم پزشکی تهران، اردشیر قوام زاده رییس مرکز تحقیقات هماتولوژی آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین باقر لاریجانی رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی و جمعی از مسؤولان در این بازدید، ستاری را همراهی می‌کردند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه