تاریخ انتشار: شنبه 07 آذر 1394
پیوند سلول های بنیادی خون ساز در تبریز انجام می شود

  پیوند سلول های بنیادی خون ساز در تبریز انجام می شود

دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: پیوند سلول های بنیادی خون ساز برای نخستین بار در شمال غرب کشور در تبریز انجام می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش به نقل از ایرنا، دکتر امیرعلی حمیدیه در حاشیه بازدید از مراکز تحقیقاتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت و گو با ایرنا افزود: این پیوند به زودی در مرکز شهید قاضی طباطبایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر روی بیماران نیازمند انجام می شود.

وی گفت: تبریز جزو قطب های علمی کشور و مرکز گردشگری سلامت در شمال غرب ایران به شمار می رود و تحقق این امر به عنوان یک نیاز درمانی مبرم، جایگاه علمی این شهر را بیش از پیش آشکار می کند.
وی افزود: در زمان حاضر ایران جزو کشورهای دارای علم پایهسلولی در جهان محسوب می شود و در این بخش به تجاری سازی رسیده که یکی از آنها پیوند سلول های بنیادی خون ساز است.
رییس بخش هماتولوژی مرکز خون و سرطان شهید قاضی طباطبایی تبریز گفت: این مرکز از سال 1368 فعالیت خود را با 72 تخت در بخش خون، 12 تخت در بخش ارتوپدی آغاز کرد.
دکتر جمال عیوضی افزود: شش تخت در پیوند سلول های بنیادی خون ساز این مرکز آماده پذیرش بیمار می باشد و بزودی با تامین برخی امکانات و نیروی انسانی این امر تحقق می یابد.
در این آیین دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و هیات همراه از مرکز تحقیقات سلول های بنیادی، نانو دارو، بیوتکنولوژی و کاربرد دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بازدید کردند.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز با برخورداری از 13 دانشکده در سراسر استان آذربایجان شرقی و هفت معاونت جایگاه علمی ارزشمندی در بین مراکز دانشگاهی علوم پزشکی کشور دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه