تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 آبان 1391
جراحات وارده به سر خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را سه برابر افزایش می دهد

  جراحات وارده به سر خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را سه برابر افزایش می دهد

یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که سابقه ضربه به سر داشته و در نزدیکی مناطقی که از آفت کش paraquat استفاده می شود، زندگی و یا کار کرده اند ممکن است سه برابر بیشتر احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون داشته باشند. این مطالعه در نوامبر2012 درمجله پزشکی نورولوژی آمریکا به چاپ رسیده است. پاراکوات علف کشی است که معمولا در محصولات کشاورزی برای کنترل علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند برای انسان و حیوانات کشنده باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ دکتر Beate Ritz از دانشگاه UCLA گفت: "درحالی که هر یک از این دو عامل به خودی خود با افزایش خطر ابتلا به پارکینسون درارتباط است، ترکیب آنها با هم سبب افزایش خطرابتلا به این بیماری می شود. او گفت: این مطالعه نشان می دهد که روند فیزیولوژیکی ناشی ازضربه به سر ممکن است آسیب پذیری سلول های مغزی را دربرابرآفت کش هایی که می تواند برای مغز سمی باشند، افزایش می دهد، به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض دوز پایین مزمن آفت کش ها ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را پس از ضربه به سر افزایش دهد. "
در این مطالعه 357 فرد مبتلا به بیماری پارکینسون و 754 فرد عاری از این بیماری که همه آنها در یک منطقه کشاورزی در مرکز کالیفرنیا زندگی می کردند، مورد بررسی قرار گرفتند. شرکت کنندگان هر گونه آسیب به سر خود را که سبب از دست دادن هوشیاری حدقل به مدت بیش از پنج دقیقه شده بود گزارش کردند.
محققان میزان مواجهه شرکت کنندگان با علف کش های را بر اساس فاصله 500 متری با خانه و یا محل کارآنها، با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) مشخص کردند.
تعداد افراد مبتلا به بیماری پارکینسونی که احتمال ضربه به سرهمراه با از دست دادن هوشیاری بیش از پنج دقیقه را داشتند نسبت به افرادسالم، دو برابر بود. از 357 فرد مبتلا به بیماری پارکینسون، 42 نفر (12 درصد)، در مقایسه با 50 نفر(7 درصد) از 754 فرد سالم ، سابقه چنین ضربه ای را به سرداشتند.
36 درصد احتمال مواجهه با پاراکوات درافراد مبتلا به بیماری پارکینسون نسبت به افراد سالم بیشتر بود.
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه