تاریخ انتشار: شنبه 27 آبان 1391
درمان اولین بیمار چشمی با استفاده از سلول های بنیادی

  درمان اولین بیمار چشمی با استفاده از سلول های بنیادی

کمپانی سلولهای بنیادی MD اعلام کرد که برای اولین بار در ایالات متحده یک بیمار مبتلا به بیماری چشم با استفاده از روش جدید تزریق سلول های بنیادی، تحت درمان قرار گرفته است.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از PRWeb، کمپانی سلولهای بنیادی MDبا خشنودی اعلام کرد که برای اولین بار در ایالات متحده یک بیمار مبتلا به بیماری چشم با استفاده از روش جدید تزریق سلول های بنیادی، تحت درمان قرار گرفته است. دکتر Steven Levy ، رئیس کمپانی سلول های بنیادی MD،  اشاره کرد این روش بسیارهموارشده و پیش بینی می شود این بیمار ظرف چند ماه آینده پاسخ مثبتی نشان دهد.
او گفت: "ما به تعدادی از بیماران چشمی کمک کردیم تا ازسلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان یا BMSC خود برای بیماری های عصبی چشمی و شبکیه استفاده کنند و بهبودهایی را دربیمارهای دژنراسیون ماکولا، انحطاط نزدیک بینی، رتینوپاتی ارثی و گلوکوم پس از این درمان مشاهده کردیم. درجراحی شبکیه ما ازهر دو روش عمل جراحی زیر شبکیه و تکنیک های مختلف تزریق سلول های بنیادی استفاده کردیم. ما یک تکنیک تزریق دوگانه را توسعه داده و اعتقاد داریم نسبت به روش های تازه شناسایی شده دیگر مزایای زیادی دارد. دکتر Levy اشاره کرد که این روش جدید درحال حاضر توسط جراحان شبکیه برای تعدادی از بیماران در اروپا انجام شده است و پس از آماده سازی دقیق در حال انجام درایالات متحده است.
اروپایی ها تجربه زیادی دراستفاده از BMSC در تعدادی از بیماری های مختلف داشته اند و معتقدند که اثراین سلولها به میزان قابل توجهی نسبت به سلول های بنیادی مشتق از چربی بیشتراست. گفته شده است افراد مبتلا به بیماری های چشم به کمک BMSC با موفقیت درمان شده اند.
دکتر Levyگفت: " به نظر می رسد این روش جدید تزریق دوگانه سبب واکنش سریع تر و شدید تر در بیماران چشمی شود. جراحان شبکیه ازرشد مجدد بافت و سرعت بهبود بینایی در بیماران مختلف شگفت زده شدند.
علاوه بردرنظر گرفتن اثر BMSC، این نتایج بهتر ممکن است به اینکه تا چه اندازه  سلامت و زنده بودن این سلول های بنیادی حفظ می شود و همچنین به کیفیت عمل جراحی در قرار دادن این سلول ها بستگی داشته باشد. درکمپانی سلول های بنیادی MD ، BMSC اتولوگ به طور مستقیم از خود بیماران به دست می آیند و تحت دستکاری حداقل طی فرایند جداسازی ، از اتاق عمل خارج نمی شود بنابراین می توانند  تقریبا بلافاصله تزریق شوند  .
دکتر Levyگفت:"این روش ظریف، همراه با تزریق دقیق توسط جراحان با تجربه شبکیه می تواند توضیحی برای نتایج ما باشد. اکثر بیماران چشم، روش سلول های بنیادی را تنها یک بار تجربه می کنند بنابراین انتخاب یک روش مناسب به معنی دادن بهترین فرصت برای بهبود است.
دکترLevy افزود: ما قویا اعتقاد داریم که طب ترمیمی در حال تکامل و گسترش در جهات مختلف طی چند سال آینده است. ما از کمک به آوردن این فن آوری سلول های بنیادی برای چشم پزشکی ایالات متحده آمریکا بسیار خوشحالیم. 
 
ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 01 اسفند,1391

رويا

باسلام نامزد من 30 سالشه و مبتلا به بيماري شبكيه در ناحيه ماكولا ميباشد و پزشكان از درمان او قطع اميد كرده اند لطفا در صورت امكان اگر اميدي به درمان ايشان از طريق سلولهاي بنيادي بود ما را در جريان بگذاريد با تشكر

چهارشنبه, 22 آذر,1391

لیلا عرب

با سلام.
در زمینه سوختگی شیمیائی قرنیه در پژوهشگاه رویان از پیوند سلول های بنیادی استفاده می شود.در مورد بیماری های شبکیه نیز فعلا در بخش تحقیقات پژوهشگران در حال کاوش و بررسی هستند و پیش بینی می شود ظرف 2-1 سال آینده برای بیماری های شبکیه نیز از پیوند سلول های بنیادی استفاده شود.

دوشنبه, 20 آذر,1391

افلاطون

خبر بسیار خوشحال کننده ایست آیا انجام آن در ایران هم وحود دارد لطفا در صورت امکان من را مطلع فرمایید

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه