تاریخ انتشار: جمعه 03 آذر 1391
  درمان بی‌اختیاری ادرار با سلولهای بنیادی توسط محققان کشور

  درمان بی‌اختیاری ادرار با سلولهای بنیادی توسط محققان کشور

محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ارائه روشی برای درمان بی‌اختیاری ادرار استرسی با استفاده از سلول‌های بنیادی شدند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا دکتر ملیحه کشوری،از محققان این طرح، با اعلام این که تاکنون 10 بیمار مبتلا با این روش بهبود یافته‌اند،

بی‌اختیاری ادرار استرسی را بیماری دانست که به محض اعمال کوچکترین افزایش فشار داخل شکم، فرد دچار بی‌اختیاری ادرار می‌شودو زایمان‌های متعدد، تغذیه نامناسب و انجام ورزش‌های سنگین از جمله عوامل ابتلا به این عارضه هستند.

وی با اشاره به میزان شیوع این بیماری در ایران نسبت به سایر کشورها، افزود: این بیماری در کشورهای اروپایی و آمریکایی 10 درصد است ولی به نظر می‌رسد در ایران با توجه به زایمان‌های متعدد و تغذیه نامناسب این میزان بالغ بر 20 تا 30 درصد باشد.

کشوری، از ارائه روش نوین با استفاده از سلولهای بنیادی برای درمان بی‌اختیاری ادرار توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و گفت: در این روش درمانی، سلول‌های بالغ خون محیطی بیمار طی پروسه ای جدا سازی (چسب بافتی اتولوگوس) و در بیمارستان امام رضا(ع) به اطراف مجاری ادرار بیمار تزریق شد.

وی اضافه کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده تاکنون هیچ گونه عارضه‌ای در حین و پس از عمل گزارش نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام جراحی‌‎های باز، قراردادن باندهای مخصوص بر روی دریچه مثانه و جراحی‌های کم تهاجمی را از جمله روش‌های متداول برای درمان بی اختیاری ادرار عنوان و اظهار کرد: ‌کاهش مدت زمان دوران نقاهت بیمار از 2 تا 3 هفته به کمتر از 24 ساعت، کاهش چشمگیر دردهای ناشی از جراحی باز، کاهش مدت زمان بستری بیمار و کاهش خطرات ناشی از عفونت از جمله مزایای این روش درمانی محسوب می شود.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه