تاریخ انتشار: جمعه 03 آذر 1391
ناهنجاری های جنینی در سه ماهه اول بارداری قابل تشخیص است

  ناهنجاری های جنینی در سه ماهه اول بارداری قابل تشخیص است

متخصص جنین شناسی گفت : ناهنجاری های جنینی در سه ماهه اول بارداری قابل تشخیص است و با انجام آزمایش های آمنیوسنتز و همچنین سایر روش های نمونه برداری مایع دور جنین و بندناف می توان این ناهنجاری ها را تشخیص داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان دکترˈ منصوره موحدینˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود : علاوه براین با استفاده از روش P.G.D ˈ تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی جنینی ˈ می توان به وجود ناهنجاری در جنین پی برد .

وی افزود:در حال حاضر بالارفتن سن ازدواج منجر به بالارفتن سن باروری در کشور شده است . این در حالی است که سن بالای مادر و پدر ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای جنین به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد : نتایج مطالعات و بررسی های علمی نشان می دهد که با بالارفتن سن ازدواج و دیر اقدام کردن به بارداری در میان زنان به خصوص در سنین 37 تا 40 سالگی درصد بالایی از تخمک زنان دچار مشکلات ژنتیکی به نام ˈآنوپلوئیدی ˈ می شود. دراین بیماری در تعداد کورموزوم های مادر تغییراتی ایجاد می شود که ناباروری را به همراه دارد.

وی گفت : خوشبختانه امروز روش های مختلفی در کشور وجود دارد که زوج های نابارور با استفاده از آن می توانند بچه دار شوند از جمله این روش ها می توان به ˈ آی .وی .اف ˈیا همان لقاح مصنوعی (داخل رحم ) ، رحم جایگزین و دیگر موارد اشاره کرد .

این جنین شناس یادآور شد که با این حال زوج های جوان باید بدانند که با بالا رفتن سن برای باروری ، ذخیره تخمدان ها کاهش پیدا می کند و می توان گفت که تخمک پیر می شود و دراین صورت نیز امکان بروز مشکلات ژنتیکی برای جنین بیشتر می شود .

این متخصص جنین شناسی توصیه کرد : زنانی که در سنین بالا قصد بارداری دارند حتما باید تحت مراقبت های ویژه ای قرار گیرند.در حال حاضرخوشبختانه در اکثرمراکزدرمان ناباروری در کشورمان برای زوجین امکان انجام آزمایش های دوره جنینی وجود دارد .

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه