تاریخ انتشار: دوشنبه 06 آذر 1391
درمان جدیدی برای جلوگیری از سکته مغزی یافت شد

  درمان جدیدی برای جلوگیری از سکته مغزی یافت شد

این یافته ها نشان می دهد که این انتخاب پزشکی هنگامیکه بیماران کاروتید با وجود درمان با داروهای قدرتمند ضد پلاکت مانند آسپرین، میکروآمبولی ها را تشکیل می دهند، بسیار مهم خواهد بود.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از Medical Xpress، دانشمندان دانشگاه Warwick، روش جدیدی را برای جلوگیری از سکته مغزی در بیماران با ریسک بالا کشف کرده اند.
این مطالعه که به رهبری پروفسور Donald Singer انجام شده است، در مجله آمریکایی Stroke منتشر شده است.
این گروه از اسکن اولتراسوند در بیماران مبتلا به بیماری عروق کاروتید( یکی از علل عمده سکته مغزی) استفاده کردند. لخته ها ی خون می توانند در شریان کاروتید گردن تشکیل شوند. قطعات کوچکی از این لخته ها می توانند به شکل میکرو آمبولی آزاد شده وبا مسدود کردن شریان های مغز، منجر به ضعف، اختلال گفتاری، از دست دادن بینایی و دیگر سندرم های سکته مغزی شود. داروهای استاندارد ضد پلاکت مانند آسپرین ممکن است نتواند ازتشکیل این میکروآمبولی های مضر جلوگیری کند.
این روش اسکن می تواند برای یافتن بیماران درمعرض خطربالای سکته مغزی ناشی از میکرو آمبولی با وجود داروهای ضد پلاکت مورد استفاده قرار گیرد. این تیم با استفاده ازاین نوع اسکن، نشان داد که tirofiban، یکی دیگر از داروی ضد پلاکت که برای مهار تشکیل لخته خون طراحی شده است، می تواند میکروآمبولی ها را که درمان های قبلی مانند آسپرین برآنها بی اثر بوده مهار کند. دراین مطالعه  tirofiban از دیگر درمان های نجات دهنده، موثرتر بوده است.
پروفسور Singer گفت: "این یافته ها نشان می دهد که این انتخاب پزشکی هنگامیکه  بیماران کاروتید با وجود درمان با داروهای قدرتمند ضد پلاکت مانند آسپرین، میکروآمبولی ها را تشکیل می دهند، بسیار مهم خواهد بود. ما در حال حاضر نیاز به مطالعات بیشتردر مورد درمان های نجات دهنده ضد میکروآمبولی داریم. "
پروفسور Imray گفت: "این یافته ها نشان دهنده اهمیت آزمایش اولتراسوند برای میکروآمبولی در بیماران مبتلا به بیماری عروق کاروتید است. این نشانگرهای زیستی خطر بالای سکته مغزی، تنها با ارزیابی شدت عوامل خطری مانند سابقه سیگار کشیدن، کلسترول و فشار خون قابل پیش بینی نیست. 
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه