تاریخ انتشار: دوشنبه 06 آذر 1391
هماهنگ کردن افراد دهنده و افرادگیرنده (بخش دوم)

  هماهنگ کردن افراد دهنده و افرادگیرنده (بخش دوم)

در طرح ملی دهندگان مغز استخوان در ایالات متحده، بیش از 5 میلیون اهداکننده داوطلب نام نویسی کرده اند و هزاران واحد خون بندناف در این مرکز ثبت شده است.
امتیاز: Article Rating

 

زمانی که از میان افراد یک خانواده نتوان دهنده مناسب پیدا کرد، پزشکان به فهرست ثبت نام اهداکنندگان مراجعه می کنند تا داوطلبانی را بیابند که نوع بافت آنها با بیمار مورد نظرشان هماهنگ باشد. بزرگترین محل ثبت نام در ایلات متحده ، طرح ملی دهندگان مغز استخوان  به آدرس اینترنتی www.marrow.org و be the match initiative است. در طرح ملی دهندگان مغز استخوان، بیش از 5 میلیون اهداکننده داوطلب نام نویسی کرده اند و هزاران واحد خون بندناف در این مرکز ثبت شده است. 
موسسات ثبت اهداکنندگان ، سازمان های فوق العاده ای هستند. ولی آنها به چند دلیل نمی توانند تضمین کنند که می توانند برای هر بیمار یک دهنده مناسب پیدا کنند. یک دلیل این است که حتی با وجود میلیون ها اهداکننده بالقوه ، خزانه اهداکنندگان ممکن است از نظر ژنتیکی به اندازه کافی متنوع نباشد.
مشکل دیگر به روز نگهداشتن اطلاعات افراد ثبت نام کرده  در اداره ثبت است. افراد اهداکننده ممکن است محل سکونت خود را تغییر دهند ولی ادارات ثبت را از اطلاعات تماس جدید خود مطلع نکنند یا اصلا ممکن است افراد اهداکننده نظر خود را درمورد اهدا تغییر دهند.
بانک های عمومی خون بندناف، منابع خوبی هستند چراکه برخلاف اهداکنندگان مغز استخوان، دریک فریز جای دارند. بنابراین شما نیاز ندارید که به دنبال افراد بگردید. شما ممکن است بیش از یک واحد خون بندناف نیاز داشته باشید. اولین ازمایش ها نشان داده است که در مواردی که از خون بندناف استفاده می شود می توان از خون هایی که در تعداد کمتری HLA با فرد گیرنده هماهنگ کردند نیز استفاده کرد. بنابراین پیدا کردن واحدهای متعدد و مناسب خون بندناف آسانتر از پیدا کردن اهداکننده بالغ است. 
محققان در حال آزمایش های متعدد برای استفاده از خون بندناف به عنوان منبع سلول های بنیادی قابل پیوند هستند تا روش ها و شاخص های ژنتیکی مناسب را پیدا کنند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه