تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 آذر 1391
یکی ازعلت های ژنتیکی فشار خون بالا شناسایی شد

  یکی ازعلت های ژنتیکی فشار خون بالا شناسایی شد

یک پروژه تحقیقاتی چند ملیتی به رهبری دانشگاه داندی و گلاسکو یک عامل ژنتیکی فشار خون بالا را شناسایی کرده است که می تواند اطلاعاتی را به هزاران بیمار در خصوص درمان این بیماری ارائه دهد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از Medical Xpress ، یک پروژه تحقیقاتی چند ملیتی به رهبری دانشگاه داندی و گلاسکو یک عامل ژنتیکی فشار خون بالا را شناسایی کرده است که می تواند اطلاعاتی را به هزاران بیمار در خصوص درمان این بیماری ارائه دهد.
فشار خون بالا، یک بیماری ارثی متداول ناشی از تعامل بین عوامل ژنتیکی و محیطی است. اما، شناسایی این ژنها مشکل است.
این تحقیق جدید، یک جهش شایع را در این ژن ها که تنظیم کننده تولید هورمون های ضروری - آلدوسترون و کورتیزول -غده ی آدرنال موثر در توسعه فشار خون بالا می باشند، شناسایی کرده است.
پروفسور John Connell رهبراین پروژه دردانشگاه داندی گفت: ثابت شده که شناسایی علل ژنتیکی فشار خون بالا بسیار دشواراست ، اما این تحقیق یک تغییر ژنی را نشان می دهد که درحدود 40 درصد از جمعیت ،عامل مهمی محسوب می شود.
داروهایی که آلدوسترون را هدف قرارمی دهند در حال حاضر برای درمان فشار خون بالا استفاده می شوند، بنابراین این مطالعه بر لزوم استفاده گسترده این داروها تاکید می کند . این مطالعه همچنین اطلاعاتی در مورد توسعه روش های درمانی دیگری که می تواند برمسیر تولید آلدوسترون تاثیر گذارد، ارائه می دهد. ما می دانیم که اثرات آلدوسترون توسط یک رژیم غذایی با نمک بالا تقویت شده، به طوری که می تواند یک نشانه مهم برای تعامل مشترک بین تنوع ژنتیکی و محیط زیست باشد. "
نتایج این تحقیق درمجله American Heart Association منتشر شده است.
داده های این مطالعه بر روی بیش از 5900 بیمار مورد استفاده قرار گرفته است.
پروفسور Eleanor Davies گفت: "یکی از جنبه های بسیار رضایت بخش این تحقیق این بوده است که ما به طور تئوریکی دریافتیم که چگونه تنوع ژنی منجر به تغییر عملکرد می شود".
پروفسور Connell گفت: "ما در حال حاضر به دنبال تحقیقات بیشتر برروی اهمیت تنوع ژنتیکی آلدوسترون در سایر اشکال بیماری های قلبی و عروقی هستیم."
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه