تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 آذر 1391
مهندسی بافت استخوان درمان کمبود تراکم استخوان را بهبود می بخشد

  مهندسی بافت استخوان درمان کمبود تراکم استخوان را بهبود می بخشد

محققان دانشگاه Ghent برمحدودیت های موجود درمهندسی بافت استخوان برای پیوند استخوان درابعاد بزرگ فائق آمدند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، مهندسی بافت با روش قدیمی (TE) اغلب به نواحی سطحی محدود شده و منجر به تشکیل بافت غیریکنواخت وموضعی می شود. درمطالعه حاضر، انجماد و ذخیره سلول های بنیادی نتایج امیدوار کننده ای را برای به دست آوردن توزیع یکنواخت سلول و تراکم بالای سلولی درمرکز پیوندگاه استخوان نشان می دهد. این روش درمان کمبود تراکم استخوان را برای پیوند استخوان درابعاد بزرگ بهبود خواهد بخشید.

بانک سلول های بنیادی Cryo-Save دراروپا ، دریک مطالعه مهندسی بافت سطح بالا، به رهبری دکتر Heidi A. Declercq از دانشگاه Ghent بلژیک، برای ساخت بافت استخوان مصنوعی با سلولهای بنیادی مشارکت کرده است. همکاری نزدیک این دو مرکز باعث شد این شرکت سلول های بنیادی منجمد مشتق شده از بافت چربی (ADSC) را برای مطالعه تولید و ارائه کند. نتایج این مطالعه درمقاله ای تحت عنوان " مهندسی بافت استخوان با سلولهای بنیادی مشتق از چربی انسان در محیط سه بعدی" به تازگی درمجله بیومتریال منتشر شده است.
مهندسی بافت مدولا یک روش ابتکاری را برای ایجاد پیوند استخوان با سلول های بنیادی مشتق شده از بافت چربی قرارداده شده درمیکروحامل ها ارائه می دهد. هدف از این استراتژی مهندسی میکروبافت هایی درحجم کوچک و کیفیت بالا و قراردادن آن ها درشرایط آزمایشگاهی و یا در داخل بدن و درون ساختارهای بافتی بزرگتر است. دراین مطالعه، ازمیکروحامل های ADSC برای آماده سازی بافت های مدولا به عنوان بلوک های ساختمانی استفاده شد. دکتر Declercq نشان داد که ADSC به خوبی مغز استخوان در مهندسی بافت استخوان عمل کرده و مورفولوژی ، سطح کلسیفیکاسیون استخوان و بیان ژنی مشابهی را نشان می دهد و استفاده از ADSC می تواند جایگزین جمع آوری  دردناک سلول های بنیادی ازمغز استخوان شود.
نتایج این مطالعه برای درمان کمبود تراکم استخوان بسیار امیدوار کننده است. دکتر Declercq به مهندسی بافت استخوان بسیارامید دارد و می گوید: "مهندسی بافت مدولا یک روش امیدبخش برای ایجاد پیوند استخوان درابعاد وسیع بوده و بسیاری از محدودیت های مهندسی بافت به روش قدیمی را ندارد. علاوه بر این، ترکیب سلولهای بنیادی مشتق از چربی روشی عالی است، زیرا سلول های بنیادی مشتق از چربی یک منبع بزرگ برای اهداف مهندسی بافت بوده و مقدار زیادی از سلول های با تکثیر و ظرفیت تمایز بالا را می توان از منابع بافت چربی به دست آورد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه