تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 آذر 1391
یافتن منشا عروق کرونر پیشرفت طب ترمیمی را سرعت می بخشد

  یافتن منشا عروق کرونر پیشرفت طب ترمیمی را سرعت می بخشد

دانشمندان دریافتند که شریانهای کرونری از سلول هایی طی تکوین بوجود می آیند که قبلا تصورمی شد توانایی تولید آنها را ندارند.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medindia.net ، دانشمندان در دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین دانشگاه Yeshiva دریافتند که شریانهای کرونری از سلول هایی طی تکوین بوجود می آیند که قبلا تصورمی شد توانایی تولید آنها را ندارند.
این پژوهش که درموش انجام شده درمجله Cell منتشر شده و ممکن است توسعه طب ترمیمی برای درمان بیماری های قلبی را سرعت بخشد.
هر ساله، بیش از یک میلیون آمریکایی تحت درمان عروق کرونر که شامل بای پس عروق کرونر (CABG) است، قرار می گیرند. در طی CABG، پزشکان بخشی از یک رگ سالم را معمولا از پای بیمار جدا کرده و سپس به مناطق بیمارعروق کرونر پیوند می زنند. با وجودیکه این به یک روش معمول تبدیل شده که نسبتا ایمن و بلند مدت است، رگ های مورد استفاده حین بای پس به طور کامل عملکرد شریانها را تقلید نمی کنند. آنها گاهی اوقات می توانند دوباره مسدود شوند. بنابراین، توانایی بازسازی عروق کرونر می تواند به پیدایش روند جدیدی ازمراقبت های قلبی منجر شود. عروق کرونر عضله قلب را با مواد مغذی و اکسیژنی که آنها برای پمپاژ نیاز دارند، تغذیه می کنند. حمله قلبی زمانی رخ می دهد که عروق کرونر مسدود شده و منجربه مرگ عضله قلب شود. مطالعات اخیر پیشنهاد کرده بودند که شریانهای کرونری طی تکوین از سلول های سینوس سیاهرگی (حفره قلبی که فقط در جنین وجود دارد) و یا از اپی کاردیوم (خارجی ترین لایه قلب) منشا می گیرند. دراین مطالعه ، دانشمندان انیشتین با استفاده از طیف گسترده ای از ابزارهای تحقیقی نشان دادند که عروق کرونر تا حد زیادی از سلول های اندوکاردیوم ( سلول های لایه درونی قلب )بوجود می آیند. به طور خاص، این شریان ها از سلول های اندوکارد پوشش بطن (دو اتاق بزرگ قلب) بوجود می آیند. 
دکتر Bin Zhou رهبراین مطالعه گفت:" تصورعمومی این بود که سلول های اندوکاردیال در نهایت تمایز می یابند، به این معنی که آنها نمی توانند به سلول دیگری تبدیل شوند. " اما مطالعه ما نشان می دهد که یکی از جمعیت های سلول های اندوکاردیال درواقع مسئول تشکیل عروق کرونر است. به طور خاص، بیشترسلول های اندوکاردیال بطن، سلول های پیش سازعروق کرونررا بوجود می آورند ، که پس ازآن به عروق کرونرتبدیل می شوند. دکتر Zhou و همکارانش همچنین مسیر سیگنالینگ کلیدی دخیل در تبدیل سلول های بطنی اندوکاردیال به سلول های عروق کرونر را شناسایی کردند. محققان انیشتین در حال حاضر در تلاش برای شناسایی تمام مکانیسم های سیگنالینگ دخیل درتوسعه عروق کرونر، با هدف تولید شریان کرونر سالم درآینده هستند. 
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه