تاریخ انتشار: پنجشنبه 09 آذر 1391
کسب نتایج بهتر سلول درمانی با استفاده از محیط کشت های سه بعدی

  کسب نتایج بهتر سلول درمانی با استفاده از محیط کشت های سه بعدی

دانشمندان مرکز سلول های بنیادی دانمارک (DanStem) دردانشگاه کپنهاگ به اطلاعات مهمی در خصوص چگونگی تبدیل سلول های بنیادی به سلول های تولید کننده انسولین دست یافتند. این دانش جدید دردراز مدت می تواند درمان دیابت را با سلول درمانی بهبود بخشد. نتایج این مطالعه درمجله علمی Cell منتشر شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday؛ سلول های بنیادی مسئول رشد نسوج و ترمیم بافت های بدن پس از آسیب می باشند. بنابراین، کشف اینکه این سلول های حیاتی در یک محیط سه بعدی رشد بهتری خواهند داشت ، برای آینده درمان بیماری ها با سلول درمانی مهم می باشد.
پروفسور Anne Grapin-Botton در دانشگاه کپنهاگ می گوید: "ما می توانیم ببینیم که کیفیت سلول های تولید شده درکشت دو بعدی به اندازه کافی خوب نیست. با قرار دادن سلول ها دریک محیط سه بعدی و فراهم آوردن شرایط رشد مناسب ما نتایج بسیار بهتری به دست آوردیم. بنابراین ما در حال توسعه یک محیط کشت سه بعدی در ژلاتین برای تقلید شرایط داخل جنین هستیم.
این تیم تحقیقاتی بین المللی امیدوار است که این دانش جدید در مورد محیط های کشت سه بعدی بتواند سهم قابل توجهی در توسعه روش های سلول درمانی برای درمان دیابت داشته باشد. در دراز مدت این دانش همچنین می تواند به منظور توسعه درمان با سلول های بنیادی برای بیماری های مزمن دیگر اندام های داخلی مانند کبد و ریه ها مورد استفاده قرار گیرد.
این تیم تحقیقاتی به بررسی اینکه چگونه سازمان بندی سه بعدی بافت درمرحله اولیه جنینی، تبدیل سلول های بنیادی به سلول های تخصصی تر را تحت تاثیر قرار می دهد، پرداخته است.
Grapin-Botton توضیح می دهد که تحقیقات ما حاکی از آن است که سلول های بنیادی درکشت سه بعدی بهتراز ظروف کشت می توانند به سلول های بتا تبدیل شوند.
تلاش برای توسعه سلول های بتا عملکردی درکشت دوبعدی متاسفانه دراغلب موارد منجر به تولید سلول هایی با عملکرد ضعیف می شود. نتایج به دست آمده از سلول های در حال توسعه درکشت سه بعدی امیدوارکننده تربوده و بنابراین گام مهمی برای توسعه درمان دیابت با سلول درمانی است.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه