تاریخ انتشار: دوشنبه 13 آذر 1391
تشخیص خطر ابتلا به سرطان پستان با آزمایش های ژنتیکی
در آینده ایی نزدیک؛

تشخیص خطر ابتلا به سرطان پستان با آزمایش های ژنتیکی

در حالی که تشخیص سرطان پستان به لطف تست های جدید آسان تر شده است ، مطالعات بیشتری باید برای اطمینان از صحت تشخیص و ارزیابی خطر در آینده انجام شود.

به گزارش بنیان به نقل از medindia.net؛ به همین دلیل محققان آلمانی یک تست جدید بررسی عملکرد ژنی را برای پیش بینی خطر ابتلا به سرطان هم در تشخیص اولیه و هم در آینده ابداع کرده اند. در گزارش جدیدی که در مجله  FASEB منتشر شده است، این محققان نشان دادند که سوئیچ های مختلف ژنتیکی، که درتکوین منظم هر سلول در بدن روشن و خاموش می شوند، را می توان با جزئیات بیشتر برای تعیین حضور یا خطررشد سرطان پستان مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
دکتر Clarissa Gerhauser ازمرکز تحقیقات سرطان در هایدلبرگ، آلمان گفت: "ما امیدواریم که نتایج به دست آمده به توسعه ابزارهایی برای شناسایی بیماران مبتلا به سرطان پستان در مراحل ابتدایی تومورکه در نهایت قابل درمان هستند، کمک کنند و امیدواریم که این ابزارها همچنین به پیش بینی میزان پیشرفت رشد تومورکمک کرده و راهنمای تصمیم گیری برای چگونگی درمان سرطان باشند.
در این مطالعه Gerhauser و همکارانش ، DNA 10 نمونه بافت توموری کوچک و 10 بافت نرمال پستان را از بیماران مبتلا به سرطان پستان جداسازی کردند. آنها قطعات کوچکی را از DNA استخراج شده ایجاد کرده  و سوئیچ های ژنتیکی را در آن قطعات شناسایی کردند. با مقایسه نتایج حاصل از ترکیب های مختلف قطعات DNA، این دانشمندان کشف کردند که چه سوئیچ های در بافت تومور نسبت به بافت نرمال پستان رایج ترهستند. روش های مورد استفاده برای تعیین کمیت سوئیچ ها بسیار حساس بوده، به طوریکه امکان تجزیه و تحلیل نمونه های کوچک را فراهم می سازند.

این روش، تشخیص میزان فعالیت را درسطح ژنتیکی، که اغلب قبل از هر گونه علائم ظاهری رخ می دهد، امکان پذیر می سازد و نه تنها تشخیص زودتر و و ارزیابی دقیق تر خطر سرطان پستان در آینده را امکانپذیرمی سازد بلکه در نهایت، این روش ممکن است در انواع دیگر سرطان ها نیز استفاده شود.