تاریخ انتشار: دوشنبه 13 آذر 1391
درمان های جدید اختلالات روانی با تنظیم ژنی در تکوین مغز

  درمان های جدید اختلالات روانی با تنظیم ژنی در تکوین مغز

گروهی از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، سان دیگو و انستیتو پاستور پاریس، روش جدیدی را برای توصیف تکوین وابسته به زمان مغز براساس گروه های ژنی منسجم (CGGs) و فاکتورهای رونویسی (TFS) مطرح کردند. این یافته می تواند به طراحی دارویی جدید برای اختلالات روانی مانند اختلالات طیف اوتیسم (ASD) و اسکیزوفرنی منجرشود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medical xpress؛ دراین مقاله که درمجله  Genes, Brain and Behavior منتشر شده است، محققان به شناسایی سلسله مراتبی از شبکه های  CGG-TF که الگوهای بیان ژن را در تکوین مغز تعیین می کند پرداخته و دریافتند که برخی ازعوامل رونویسی اصلی درسطح بالا در تنظیم بیان تعداد قابل توجهی از گروه های ژنی دخیل هستند.
به جای استفاده ازروشی که یک ژن واحد یک پاسخ را ایجاد کند، محققان از روش های تجزیه و تحلیل داده ها، به شناسایی گروه های ژنی مسئول تکوین مغز که می تواند در درمان اختلالات روانی موثر باشند، پرداختند. این تیم نشان دادند که این گروه از ژن ها  هماهنگ با سیگنال های ارسال شده در سطوح مختلف به گروه دیگری از ژن ها، که وقایع عام و خاص تر تکوین ساختار مغز را کنترل می کنند، عمل می کنند.
Igor Tsigelny  محقق و نویسنده مطالعه گفت:"ما یک استراتژی جدید و فرضی را برای طراحی دارو براساس این شبکه فاکتورهای رونویسی (TFS) پیشنهاد کردیم که می تواند راه را برای گروه جدیدی از عوامل دارویی هموار کند که یک مسیررا در یک زمان بحرانی در رشد مغز مهار کرده و به عنوان روش موثری برای درمان و حتی پیشگیری از اختلالات روانی مانند ASD و اسکیزوفرنی مورد استفاده قرار گیرد. این یافته ها در یک مقیاس وسیع تر، پتانسیل لازم برای تغییر الگوی طراحی داروها داراست."
با استفاده از نمونه های گرفته شده از 3 منطقه مختلف مغز موش صحرایی، محققان تجزیه و تحلیل هایی را در سطوح متعدد انجام دادند ، سپس به بررسی مراحل تکوین و مقایسه آن بین مغز موش و انسان، پرداختند. این گروه پس از آن به تجزیه و تحلیل فعل و انفعالات خاص ژن TF، با تمرکز بر ناراحتی های عصبی، قبل از بررسی جهات بیشتر طراحی دارو بر اساس تجزیه و تحلیل شبکه های سلسله مراتبی پرداختند.

ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 20 فروردین,1392

انغام مین نسب

مرسی چه خوب می شد تاریخ تحقیق را ذکر می کردید

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه