تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 آذر 1391
پاسخ سیستم ایمنی بدن در درمان جدید سرطان مغز اختلال ایجاد می کند
براساس تحقیقات صورت گرفته

  پاسخ سیستم ایمنی بدن در درمان جدید سرطان مغز اختلال ایجاد می کند

برای اولین بار، محققان نشان داده اند که واکنش سلول های کشنده طبیعی (NK) سیستم ایمنی در روند ویروس درمانی گلیوبلاستوما ، روش جدیدی که برای درمان سرطان بدخیم مغزی با تزریق ویروس به تومورانجام می شود، اختلال ایجاد می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ تعدادی ازآزمایشات بالینی درحال حاضر برای بررسی اینکه آیا ویروس درمانی گلیوبلاستوما اثر ضد توموری را تسهیل خواهد کرد درجریان است، اما مطالعه ای به رهبری دکتر E. Antonio Chiocca ، رئیس بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان بریگهام که درمجله Nature Medicine  منتشر شده ، نشان می دهد که در مدل های پیش بالینی، سلول های NK  سلول های آلوده به ویروس را می کشند بنابراین اثر این درمان را کاهش می دهند.
دکتر Chiocca نویسنده ارشد این مقاله گفت: این وضعیت شبیه به تزریق یک داروی مفید به یک انسان است که به دلیل وجود آنتی بادی در برابر این دارو، در بدن از بین می رود. این یافته می تواند مورد علاقه افرادی که در حال تحصیل در رشته زیست شناسی تجربی و تومور مغزی هستند و همچنین بیماران مبتلا به تومور بدخیم مغزی باشد.
دکترChiocca  پیشنهاد می کند که سرکوب موقت سیستم ایمنی بدن بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما در کوتاه مدت می تواند با این واکنش مقابله کرده و اجازه تاثیر ویروس درمانی را می دهد . این مطالعه همچنین ممکن است اهداف نوینی را برای افزایش درمان ارائه دهد.
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه