نورون عصبی آزمایشگاهی، موش، مغز، سلول بنیادی جنینی، بنیان
تاریخ انتشار: دوشنبه 30 آبان 1390
سلول های عصبی آزمایشگاهی با موفقیت در مغز موش تزریق شدند

  سلول های عصبی آزمایشگاهی با موفقیت در مغز موش تزریق شدند

کاشت سلول های عصبی آزمایشگاهی مسئولیت مدارهای مغزی را عهده دار می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medical Xpress، در میان موانع بسیار که در گذشته وجود داشت ، اثبات اینکه آیا سلول های بنیادی جنینی انسان می تواند پتانسیل درمانی خود را برای سلول های پیوندی محدود کند یا خیر و اینکه  می تواند به طور عملیاتی ارگان یا بافت مورد نظر را هدف قرار دهد نیز مطرح است.

امروز در Proceedings of the National Academy of Sciences  تیم  تحیقاتی ویسکانسین (Wisconsin ) گزارش داد که سلول های عصبی مصنوعی که در آزمایشگاه از سلول های بنیادی جنینی انسانی تهیه و به مغز موش تزریق شد، می تواند با موفقیت با سیم کشی مغز و هر دو سیگنال های ارسال و دریافت امواج ارتباط برقرار کند.

نورون ها به صورت تخصصی کار می کنند و سلول های ارتباطی را که ابتدایی ترین واحد عملکردی سیستم عصبی مرکزی مغز است تحریک می کنند.
بیش از 100 میلیارد نورون در مغز انسان به طور مداوم مشغول ارسال و دریافت سیگنال هایی هستند که همه چیزاز جمله راه رفتن،  صحبت کردن و یا فکر کردن را تحت کنترل دارند. این کار یک گام مهم به سوی استقرار سلول های مصنوعی برای ترمیم مغز آسیب دیده و یا دارای بیماری است که پیچیده ترین ارگان بدن انسانی محسوب می شود.

Jason P. Weick نویسنده ارشد این مقاله و از دانشمندان دانشگاه Wisconsin-Madison's Waisman گفت: مهمترین سوال در حال حاضر این است که آیا این سلول ها می توانند به صورت یکپارچه عمل کنند یا خیر.

وی همچنین اضافه کرد: ما برای اولین بار نشان  دادیم این سلول های پیوندی می توانند با سلول های عصبی اطراف مغز بزرگسال حرف بزنند و یا به حرف های آنها گوش کنند.

این تیم توانایی نورون های آزمایشگاهی برای ادغام شدن در مدار مغز با پیوند سلول ها به هیپوکامپ موش بالغ آزمایش کردند.

 هیپوکامپ  یک منطقه از مغز است که نقش کلیدی در پردازش حافظه و اصلاعات فضایی محیط پیرامون به عهده دارد.

ظرفیت سلول ها برای تکامل یافتن در بافت زنده حیوانات که موفق به دریافت پیوند سلول شده بودند مشاهده شد.

تیم تحقیقاتی Weick همچنین گزارش داد که سلول های عصبی انسانی، رفتارهای تند ریتمیک بسیاری از سلول های مغز که با یکدیگر به طور هماهنگ صحبت می کنند را سازگار می کند. و شاید مهمتر این که سلول های انسانی می تواند راه شبکه عصبی رفتار را نیز تغییر دهد.

در این تحقیق، دانشمندان از فناوری جدیدی به نام "اپتوژنتیک" استفاده کردند. در این فناوری برای تحریک فعالیت نورون ها به جای استفاده از جریان برق از نور استفاده می شود.

 این دستگاه به پژوهشگران اجازه داد که تنها سلولهای انسانی پیوند زده شده به مغز موش و نه تمام سلول ها را تحریک کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه