تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 آذر 1391
داروی سرطان تیروئید تاییدیه FDA را دریافت کرد

  داروی سرطان تیروئید تاییدیه FDA را دریافت کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به داروی cabozantinib (Cometriq) برای سرطان متاستاتیک تیروئید تاییدیه داد، هرچند که این دارو منجربه افزایش بقای کلی درمطالعات بالینی نشده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medpagetoday.com؛ این سازمان از نتایج آزمایشات که نشان دهنده پیشرفت قابل ملاحظه ای به نفع بقا بیماران و به طور کلی سمیت خفیف با این مهارکننده کینازی است، راضی است.
دکتر Richard Pazdur رئیس محصولات هماتولوژی و انکولوژی در مرکز ارزیابی دارو و تحقیقات FDA در بیانیه ای اعلام کرد:  Cometriq دومین داروی تایید شده برای درمان سرطان تیروئید در 2 سال گذشته است که نشان دهنده تعهد FDA درتوسعه و تصویب دارو برای درمان بیماریهای نادرمی باشد.
او گفت: قبل از تایید این دارو و تصویب داروی Caprelsa [vandetanib] در ماه آوریل 2011، بیماران مبتلا به این بیماری نادر و دشوار، دارای گزینه درمان دارویی محدودی بودند.
دکتر Pazdur گفت: مطالعه انجام شده با مشارکت330 بیمار منجر به تصویب  cabozantinibشد، میانگین پیشرفت بقا با این دارو 11.2 ماه در مقایسه با 4 ماه در گروه دارونما بود.
نتایج همچنین نشان داد که 27٪ از بیماران تحت درمان با Cometriq کاهشی را در اندازه تومور طی مدت ​​نزدیک به 15 ماه نشان دادند. او افزود: اما درمان با Cometriq منجر به افزایش طول زندگی بیماران نشد.
از عوارض جانبی Cabozantinib سوراخ شدن و ایجاد فیستول در روده بزرگ در بعضی از بیماران است، که محققان این هشدار را داده اند.
از دیگر عوارض جانبی معمول این دارو شامل اسهال، موکوزیت، سندرم دست و پا ، بی اشتهایی، حالت تهوع، خستگی، درد دهان، سفیدی مو، احساس طعم نامطبوع، فشار خون بالا جدید ، درد شکم و یبوست است.
اختلالات آزمایشگاهی دیده شده در بعضی از بیماران شامل افزایش آنزیم های کبدی، کمبود سطح کلسیم و فسفر، ترومبوسیتوپنی، و لکوپنی می باشد.
Cabozantinib
 همچنین برای سرطان پیشرفته پروستات و سرطان تخمدان مورد مطالعه قرار گرفته است.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه