تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 آذر 1391
به تاخیرانداختن جداسازی بند ناف برای نوزادان نارس توصیه می شود

  به تاخیرانداختن جداسازی بند ناف برای نوزادان نارس توصیه می شود

با توجه به گزارش منتشر شده در مجله Obstetrics & Gynecology ، شواهد ،منافع تاخیر در جداسازی بند ناف از نوزادان نارس را تایید می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از HealthDay:

دکتر Tonse Raju  و محققان دانشکده زنان و زایمان آمریکا  با کمک آکادمی اطفال آمریکا به بررسی شواهد و مدارک زمان ایده آل جداکردن بند ناف از نوزادان پس از تولد پرداختند. این محققان اظهار داشتند که بررسی های سیستمیک متعدد نشان می دهد که تاخیردرجداکردن بندناف به مدت30  تا 60  ثانیه در حالتی که نوزاد درسطح یا زیرجفت نگاه داشته شود دارای مزایای زیادی از جمله افزایش حجم خون، کاهش نیاز به تزریق خون، کاهش بروز خونریزی داخل جمجمه در نوزادان نارس و کاهش کمبود آهن و کم خونی در نوزادان سالم می باشد. درنوزادان نارس این شواهد از تاخیردر جداسازی بند ناف که دارای مزایای مهم تر بالینی ازجمله نزدیک به 50  درصد کاهش در خونریزی داخلی است، حمایت می کند اما درنوزادان سالم، شواهد موجود برای تایید یا رد مزایای بالقوه به تعویق افتادن جداسازی بندناف کافی نیست.

این محققان می گویند: در حال حاضر، شواهد کافی برای حمایت و یا رد مزایای تاخیر در جداسازی بند ناف در نوزادان سالم که با منابع غنی به دنیا می آیند، وجود ندارد، اما  شواهد ، تاخیر در جداکردن بند ناف از نوزادان نارس را تایید می کند."

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه