تاریخ انتشار: دوشنبه 23 آذر 1394
تصویب 28 پروژه تحقیقاتی در مرکز سلولی‌مولکولی دانشگاه علوم‌ پزشکی اهواز

  تصویب 28 پروژه تحقیقاتی در مرکز سلولی‌مولکولی دانشگاه علوم‌ پزشکی اهواز

رییس مرکز تحقیقات سلولی‌مولکولی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از تصویب 28 پروژه تحقیقاتی در این مرکز از ابتدای امسال تاکنون خبرداد و گفت: در تلاش هستیم برنامه‌های ویژه مدارس جهت آشنایی دانش‌آموزان با مباحث سلولی‌مولکولی برگزار شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دکتر قاسم ساکی با اشاره به انجام تحقیقات در این مرکز در چند بخش مختلف، اظهارکرد: در بخش‌های سلول‌های بنیادی و بانک سلولی مرکز به‌طور عمده تحقیقات پایه و نه بالینی انجام می‌شود. بخش طب و ترمیم مرکز نیز در تلاش است با استفاده از سلول‌های بنیادی راه‌هایی برای درمان بیماری‌هایی که تاکنون درمان قطعی نداشته‌اند، پیدا کند. در بخش جنین‌شناسی نیز موضوعاتی نظیر علل ناباروری مردان و زنان مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

وی افزود: اخیرا بخش جدیدی به نام طب و دین به مرکز اضافه شده است که در این بخش تحقیقاتی درباره ارتباط دین و سلامت انجام می‌شود. محققان مرکز در این بخش با همکاری روحانیون برای توضیح علل برخی توصیه‌ها و دستورات دینی و اثرات آن‌ها بر سلامت انسان مطالعاتی انجام می‌دهند.

رییس مرکز تحقیقات سلولی‌مولکولی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به آغاز کار این مرکز از سال 1387 عنوان کرد: از زمان راه‌اندازی مرکز تاکنون سالانه به‌طور میانگین 25 پروژه تحقیقاتی اجرا می‌شود و در سال 94 نیز تاکنون 28 پروژه به تصویب رسیده است.

ساکی افزود: در این مرکز هر سال به‌ طور میانگین دو تا سه مقاله از هر طرح پژوهشی استخراج می‌شود و در مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ می‌رسد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های مرکز، خاطرنشان کرد: تقریبا هر دو هفته یک سمینار علمی برگزار و همچنین کارگاه‌های متعددی در راستای تربیت نیروی متخصص در حوزه پژوهش در مرکز تشکیل می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات سلولی‌مولکولی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در رابطه با کمبودها و مشکلات این مرکز نیز، گفت: نیاز به اتاق تمیز (Clean Room) برای انجام تحقیقات احساس می‌شود که هنوز چنین مرکزی در دانشگاه ایجاد نشده است.

ساکی ادامه‌داد: همچنین میزان اعتبار تحقیقاتی چندان رضایت‌بخش نیست و انتظار ما از سایر نهادها و ارگان‌ها این است که در این رابطه با دانشگاه‌ همکاری کنند؛ اگر اعتبار بیشتری موجود باشد توانایی بیشتری برای انجام کارهای تحقیقاتی و رفع مشکلات استان و حتی استان‌های مجاور وجود خواهد داشت.

وی همچنین از برنامه این مرکز برای برگزاری برنامه‌های ویژه مدارس جهت آشنایی دانش‌آموزان با مباحث سلولی‌مولکولی با همکاری آموزش و پرورش خبر داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه