تاریخ انتشار: یکشنبه 06 دی 1394
نبود اعتبار فعالیت بانک خون بندناف عمومی را متوقف کرد

  نبود اعتبار فعالیت بانک خون بندناف عمومی را متوقف کرد

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان گفت: جمع آوری خون بندناف در بانک عمومی این مجموعه به دلیل نبود اعتبار از ابتدای سال جاری تاکنون اصلا صورت نگرفته و در سال گذشته به صورت خیلی محدود انجام شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکترمرتضی ضرابی افزود: علاوه بر این مجموعه، بیمارستان شریعتی و سازمان انتقال خون هم در این زمینه فعالیتی نداشتند و همه این مجموعه درگیر تامین بودجه این کار هستند.
وی، مهمترین مشکل برای افزایش تعداد خون بندناف در بانک عمومی را نبود اعتبار لازم اعلام و بیان کرد: ما امکانات ذخیره سازی و نیروی انسانی آموزش دیده برای این کار داریم و فقط به دلیل نداشتن اعتبار، امکان افزایش نمونه ها در بانک عمومی را نداشتیم و فعالیت این بانک عملا متوقف است.
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان، هزینه ذخیره سازی هر نمونه خون بندناف در بانک عمومی را حداقل 1.5 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این بانک از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده و اگر اعتبارات دولتی برای این کار تامین نشود مشکلاتی برای ذخیره سازی آنها به وجود می آید.
به گزارش ایرنا، وی هزینه نگهداری در بانک خصوصی بند ناف را حدو 2 میلیون و 200 هزار تومان برای سال اول اعلام کرد و گفت: در صورتی که افراد تمایل داشته باشند در سال های بعد هم این نمونه نگهداری شود باید سالی 100 هزار تومان پرداخت کنند. 
ضرابی بر لزوم در نظر گرفتن اعتبار مناسب در بودجه سال آینده تاکید کرد و گفت: با در نظر گرفتن اعتبار لازم شاهد فعالیت چشمگیر در این حوزه هم خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه با کمک خیرین و نیکوکاران در تلاش هستیم تا بخشی از این کار انجام شود، گفت: تعدادی از خیرین ابراز تمایل کردند که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام دهند.
ضرابی به مدت زمان نگهداری خون بند ناف در کشور اشاره کرد و گفت: این نمونه ها در تانک های نیتروژن و در دمای منفی 196 درجه نگهداری می شود و برطبق استاندارد بین المللی تا 20 سال می توان آنها را نگهداری کرد.از 65 هزار نمونه بند ناف جمع آوری شده 5 هزار نمونه مربوط به بانک عمومی است.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه