تاریخ انتشار: یکشنبه 19 آذر 1391
 تنوع تغییرات ژنتیکی در سرطان پستان پس از شیمی درمانی

  تنوع تغییرات ژنتیکی در سرطان پستان پس از شیمی درمانی

با توجه به اطلاعات ارائه شده درسمپوزیوم سرطان پستان سان آنتونیو( AACR- CTRC) در سال 2012، تغییرات ژنتیکی مختلفی درسلولهای توموری باقیمانده پس از شیمی درمانی دربیماران سرطان پستان شناسایی شدند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، با توجه به اطلاعات ارائه شده درسمپوزیوم سرطان پستان سان آنتونیو( AACR- CTRC) در سال 2012، تغییرات ژنتیکی مختلفی درسلولهای توموری باقیمانده پس از شیمی درمانی دربیماران سرطان پستان شناسایی شدند. محققان امیدوارند این دانش حرکتی به سوی درمان زود هنگام این زیرگروه تهاجمی ازسرطان پستان باشد.
دکتر Justin M. Balkoرهبر این مطالعه در مرکز سرطان Vanderbilt-Ingram در Nashville گفت: درمان استاندارد برای بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان پستان انجام شیمی درمانی قبل از عمل جراحی است که منجر به کوچک شدن تومورمی شود. 
Balko گفت: متاسفانه، علی رغم این درمان هنوزدر حدود 70 درصد از بیماران، بخشی از بیماری در زمان عمل جراحی باقی مانده است. "ما معتقدیم این بیماری باقی مانده در پستان درست مثل متاستازهای کوچکی است که سبب عود بیماری می شود. بنابراین، ما به دانستن آنچه که در این بافت رخ می دهد برای بهره بری از روش های درمانی هدفمند برای درمان و جلوگیری از عود بیماری نیاز داریم. 
Balko و همکارانش بافت تومور باقی مانده را از 102 بیمار مبتلا به سرطان پستان که شیمی درمانی دریافت کرده بودند مورد آنالیز قرار دادند. در DNA 89 تومور ، محققان تعیین توالی دقیقی برای بررسی 182 انکوژن و مهارکننده های توموری که درسرطانهای انسانی متفاوت هستند، انجام دادند. آنها به جای یافتن ژن های مشابه تغییر یافته در میان این بیماران ، مجموعه متنوعی از ژن های تغییریافته را شناسایی کردند.
Balko گفت:"ما اکنون می دانیم که سرطان پستان توسط گروه متنوعی از تغییرات ژنتیکی ایجاد می شود. ما همچنین چیزهایی یافتیم که می تواند از نظردرمانی امیدوار کننده باشد، از جمله تقویت Myc ، MCL1 و JAK2 و همچنین جهش هایی در مسیر PI3K."
بر اساس گفته Balko، گام بعدی ، تایید این یافته ها در یک گروه بزرگتر از بیماران است و اگر این یافته ها تکرارشود، روش های مولکولی گسترده ای برای کمک به اطلاع رسانی برای درمان های شخصی سرطان پستان مورد نیاز خواهد بود.. علاوه براین، این یافته ها برای کشف حساسیت درمانی حاملین سرطان پستان لازم خواهد بود. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه