تاریخ انتشار: یکشنبه 19 آذر 1391
ارائه خدمات لیپوترانسفر در مرکز سلول درمانی رویان

  ارائه خدمات لیپوترانسفر در مرکز سلول درمانی رویان

کلینیک پوست مرکز سلول درمانی رویان ارائه خدمات لیپوترانسفر به روش CAL و همچنین تکنیک لیزر جهت بهبود اسکار را آغاز کرد.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان، کلینیک پوست مرکز سلول درمانی رویان به جز خدمات پیوند ملانوسیت در بیماران ویتیلیگو و پیوند فیبروبلاست در چین و چروک و اسکار ناشی از آکنه ارائه خدمات لیپوترانسفر به روش CAL و همچنین تکنیک لیزر با یا بدون سلول درمانی را جهت بهبود اسکار آغاز کرد.

در حال حاضر لیپوپترانسفر به روش Cell assisted جهت درمان اسکارهای آتروفیک مثلا ناشی از آکنه ، حجم دادن به بافتها(صورت یا Breast ) ، افتادگیهای پوست متعاقب را دیوتراپی استفاده میشود.

بافت چربی نوع خاصی از بافت همبند است که عمدتا از سلولهای چربی یا Adipocyte    تشکیل شده  و معمولا زیر پوست پستان  خانم ها ، اطراف اعضا داخلی و داخل مغز استخوان یافت می شود.

بر اساس مارکر هیستو شیمیایی و مورفولوژی ، محل ، ساختمان ، رنگ و ویژگی آسیب شناختی دو نوع سلول چربی وجود دارد

1.      بافت چربی سفید

2.      بافت چربی قهوه ای

در انسان بیشتر بافت چربی سفید وجود دارد و در حیوانات زمستان خواب بافت چربی قهوه ای.

بافت چربی تقریبا 6% وزن بزرگسالان را تشکیل میدهد وحتی مانند یک غده ترشحی ، هورمونهایی مثل TNF ترشح میکند هرچند اطلاعات محدودی مبنی بر منشا سلولهای چربی و تکوین بافت چربی در طی مراحل جنینی انسان و بعد از تولد در دست است اما این مراحل زودتر از خوک شروع میشود .

اگر چه اصلی ترین منبع سلولهای بنیادی مزانشیمی ، مغز استخوان است ، اما حضور این سلولها دربافت چربی (  که با جراحی لیپوساکشن  یا به طریق آسپیراسیون برداشته میشود ) و در خون بند ناف – که یک منبع دور ریز به حساب می آید – نیز شاخص است .

اختلافات زیادی بین سلولهای بنیادی مشتق از چربی وجود دارد حتی زمانیکه یک نوع بافت از محلهای آناتومیک متفاوت جدا شود . اما همین سلولها قابلیت و توانایی تبدیل و تمایز به سلولهای تخصصی نظیرسلولهای استخوانی ، غضروفی ، قلبی و عصبی را دارند و همین شاخصه ، کاربرد تحقیقانی آن را در درمان بعضی مشکلات و بیماریها ، مقدور و میسر کرده است.

سلولهای مشتق از بافت چربی نسبت به مغز استخوان سریعتر کشت میشوند . همچنین تعداد زیاد تری سلول بنیادی  - در حجم یکسان نسبت به مغز استخوان – از بافت چربی بدست می آید و قدرت تنظیم بهتری در سیستم ایمنی دارند . و این مقایسه در حالی است که آسپیراسیون مغز استخوان عملی تهاجمی است .

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا مراجعه می توانند با کلینیک پوست مرکز سلول درمانی رویان با شماره 23562000 تماس حاصل فرمایند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 06 دی,1391

بنیان

@مهدیه:
همانطور که متن خبر عنوان شده است شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک پوست مرکز سلول درمانی رویان تماس حاصل نمایید./

شنبه, 02 دی,1391

مهدیه

سلام
من در گونه هایم به اسکار فرورفته ناشی از آکنه مبتلا هستم کدام روش فیبروبلاست یا لیپوترانسفر بهتر است و درصدتاثیر بیشتری دارد و ماندگار است؟ من ساکن شهرستان هستم اگر امکان دارد توضیح بیشتری در این زمینه بدهید تا برای درمان مراجعه کنم.
باتشکر

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه