تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 دی 1394
دو خدمت جدید توسط بانک سلولهای انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایرژنتیکی و زیستی

  دو خدمت جدید توسط بانک سلولهای انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایرژنتیکی و زیستی

مدیر بانک سلولهای انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: این بانک با هدف تسهیل تحقیقات زیست فنآوری و زیست پزشکی مرتبط با سلولهای مزانشیمی در کشور خدمات جدیدی را برای تعیین و تایید هویت و بررسی بنیادی بودن سلولها برای محققین و دانشجویان عرضه می نماید.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، دکتر پروانه فرزانه مدیر بانک سلولهای انسانی و جانوری مرکز در خصوص ارائه دو خدمت جدید به محققان رشته های زیست – پزشکی کشور گفت:با توجه به اهمیت و کاربرد روزافزون کشت سلولی و سلولهای بنیادی مزانشیمی در تحقیقات زیست- پزشکی در کشور،  بانک سلولهای انسانی و جانوری مرکز اقدام به ارائه دو خدمت جدید برا ی جامعه علمی و پژوهشی نموده است. 
وی افزود: سلول های بنیادی مزانشیمی با قابلیت بالای خودنوزایی و تمایز به سلول های مختلف معرفی می شوند. این سلول ها در انواع مختلف بافت ها از جمله مغز استخوان، بافت چربی، پالپ دندان، بند ناف، پرده های جنینی و دیگر بافتهای بدن وجود دارند و امروزه به¬دلیل ظرفیت آنها برای درمان بیماریها و ترمیم اعضا و بافتهای آسیب دیده در تحقیقات و درمان مورد توجه قرار گرفته اند. اما بعد از جداسازی بافتها از بدن انسان یا حیوانات آزمایشگاهی، این سلولها باید با روشهای اختصاصی از بافت اصلی جدا، شناسایی واز نظر قابلیت بنیادی بودن مورد تایید قرار گیرند. 
فراهم نمودن امکانات و مواد مورد نیاز برای این کار در اغلب مراکز تحقیقاتی زیست پزشکی کشور به سختی میسر  می شود. از این رو مرکزی برای ارائه خدمات تایید هویت و بررسی بنیادی بودن سلول های مزانشیمی می تواند گامی مهم در برطرف کردن موانع تحقیقات در این زمینه در کشور باشد.  
فرزانه خاطر نشان کرد: بانک سلولهای انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با هدف تسهیل تحقیقات زیست فنآوری و زیست پزشکی مرتبط با سلولهای مزانشیمی در کشور خدمات جدیدی را برای تعیین و تایید هویت و بررسی بنیادی بودن سلولها برای محققین و دانشجویان عرضه می نماید.
در همین راستا و برای تسهیل و تسریع تحقیقات علوم سلولی در زمینه کاربردهای زیست فنآوری و علوم زیست پزشکی، از این پس مواد و محیطهای کشت سلول نیز متناسب  با درخواست متقاضیان همراه با نمونه ها و رده های سلولی در اختیار آنان قرار می گیرد.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه