تاریخ انتشار: دوشنبه 20 آذر 1391
محققان از microRNA برای القا بازسازی بافت قلبی استفاده کردند

  محققان از microRNA برای القا بازسازی بافت قلبی استفاده کردند

یک تیم تحقیقاتی درمرکز مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی بین المللی ایتالیا ، با تزریق دو microRNA به قلب آسیب دیده موش ، موفق به ترمیم بافت قلب شدند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از Medical Xpress ، یک تیم تحقیقاتی درمرکز مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی بین المللی ایتالیا ، با تزریق دو microRNA به قلب آسیب دیده موش ، موفق به ترمیم بافت قلب شدند.  این تیم درمقاله خود که درنشریه Nature منتشر شده است می نویسد: این microRNA های ضروری پس از یک جستجوی جامع کشف شد.
از آنجا که بازسازی بافت قلب به دلیل تکثیر کوتاه مدت سلول های آن پس از تولد، به طور طبیعی رخ نمی دهد ، محققان در جستجوی روشی مصنوعی برای انجام این کارهستند. تا کنون، چنین تلاش هایی ثمربخش نبوده و درنتیجه درافرادی که از آسیب های قلبی ناشی از یک بیماری یا حمله قلبی رنج می برند ، بافت اسکار(زخم)  جایگزین عضله مورد نیاز برای پمپ کردن خون می شود. 
microRNA بخش های کوتاهی از RNA هستند که سبب روشن و خاموش شدن ژن های هدف می شوند. برای پیدا کردن آنهایی که سبب القا تقسیم سلولهای قلبی می شوند، این تیم 875 نمونه از این RNAها را از قلب انسان گرفته و به عضله جوندگانی مثل موش پیوند زدند. پس ازانجام این کار، آنها دریافتند که 204 مورد ازآنها تکثیر سلولی را فعال می کنند که  40 تای آنها بسیار قوی هستند. سپس آنها دو تا از قویترین آنها را انتخاب کرده و به قلب موش زنده ای که دچار آسیب قلبی شده بود، با استفاده از یک ویروس حامل بی ضرر، تزریق کردند.
دو هفته بعد، موش ها یی که microRNA دریافت کرده بودند، صدمات کمتری از قبل از درمان نشان دادند که نشان دهنده انجام بازسازی قلبی بود. پس از گذشت دو ماه، منطقه بافت آسیب دیده به نصف کاهش یافت. این تیم همچنین اشاره کرد که قدرت انقباض و دیگر عملکرد های قلبی نیز بهبود یافت.
این تیم تحقیقاتی می گویند: که روش آنها دراستفاده از microRNA برای القاء بازسازی بافت قلبی آسیب دیده ،ممکن است روزی برای درمان قربانیان حمله قلبی مورد استفاده قرار گیرد. هرچند اشاره می کنند که تحقیقات بیشتری باید انجام شود .چراکه درمان هایی که باعث تقسیم سلول می شوند، گاهی اوقات ممکن است به تومورهای سرطانی منجر شوند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه