تاریخ انتشار: شنبه 19 دی 1394
ایران درجمع کشورهای علم پایه سلول های بنیادی وپزشکی بازساختی در دنیا

  ایران درجمع کشورهای علم پایه سلول های بنیادی وپزشکی بازساختی در دنیا

رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران در دست یابی به علم پایه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دنیا جزء کشورهای پیشرو در دنیا دراین حوزه محسوب می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر امیرعلی حمیدیه که روز پنجشنبه برای بازید و نشست با رئیس ومحققان پژوهشکده انیستیتو پاستورشمال کشور شعبه آمل سفرکرده بود، افزود: سرعت شتابان علوم وفناوری های سلول های بنیادی روزانه است و جمهوری اسلامی ایران نباید به جایگاهی که الان در این حوزه دارد، راضی وقانع باشد.
وی به برخی تلاش های سال های اخیر محققان وپزشکان ایرانی در پیوند مغز استخوان با استفاده از سلول های بنیادی در کشور ودرمان شدن بسیاری از بیماران در کشورمان درنارسایی های این بخش اشاره کرد وادامه داد: این موفقیت اکنون در بیشتر مناطق کشور درحال انجام است ، اما این نوع خدمات سلول های بنیادی باید در کشور توسعه داده شود.
رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: انتظار است تا سایرخدمات علوم پزشکی هم با استفاده از سلول های بنیادی به صورت قانونی و آیین نامه ای در وزارت بهداشت تصویب شود وخدمات سلولی به مردم ارائه کرد.
حمیدیه با بیان اینکه سلول های بنیادی به دو بخش سلول های بنیادی خون ساز و غیرخون ساز تقسیم بندی می شود، افزود: هم اکنون با استفاده از سلول های بنیادی خون ساز بیش از 60 نوع بیماری صعب العلاج درکشورمان تحت درمان قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: بیماری های خونی بدخیم وغیرخونی بدخیم ازجمله تالاسمی ماژور، نقص ایمنی ارثی، متابولیک ارثی، تومورهای جامد از مهمترین آنها است که محققان وپزشکان متخصص کشورمان با استفاده از دانش سلول های درمانی توانایی درمان آنها را دارند.
به گزارش ایرنا، رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در بخش دوم سلول های بنیادی گروه غیرخون سازهم تلاشهایی در کشورمان ودنیا درحال انجام است، افزود: این بخش در ایران وکل دنیا درمرحله کارآزمایی قرار دارد و کشورمان برای بیماران خاص بعد از تاییدیه از سازمان غذا ودارو وزارت بهداشت ودرمان به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
حمیدیه یادآورشد: همه تلاش های درحال انجام دربخش پزشکی به خصوص بهره گیری از علم پایه سلول های بنیادی وپزشکی بازساختی ، به سمتی پیش برویم که هم کیفیت زندگی مردم بهتر شد ومردم فارغ از زندگی ، طول عمر بیشتر وبهتری داشته باشند.ک/3

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه