تاریخ انتشار: یکشنبه 04 بهمن 1394
برای راه اندازی بخش پیوند بیمارستان علی اصغر(ع) به حمایت خیرین نیاز داریم
فوق تخصص خون و انكولوژي بيمارستان حضرت علي اصغر(ع)

  برای راه اندازی بخش پیوند بیمارستان علی اصغر(ع) به حمایت خیرین نیاز داریم

فوق تخصص خون و انكولوژي بيمارستان حضرت علي اصغر(ع) در کشور مراکز پیوند بسیار خوبی داریم که در گذشته دایر شده اما با توجه به رشد جمعیت و اینکه خیلی از بیماری هایی که نیاز به پیوند دارند باید بلافاصله بعد از تشخیص ، پیوند سلول های بنیادی روی آن انجام شود و ما فرصت بسیار کمی در اختیار داریم، ضرورت بخش های پیوند متعدد افزایش پیدا می کند.
امتیاز: Article Rating

دکتر باهوش فوق تخصص خون و انكولوژي بيمارستان حضرت علي اصغر(ع) در گفتگو با بنیان بیان داشت: با توجه به اینکه در بیمارستان علی اصغر توانمندی علمی انجام پیوند سلول های بنیادی را داریم، حداقل نیاز به یک بخش پیوند مجزا داریم که بین 6 تا 8 تخت داشته باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در پیوند سلول های بنیادی، به خاطر آنکه سیستم دفاعی بیمار را سرکوب می کنیم ، پیوند باید در شرایط ایزوله و عاری از میکروب انجام شود؛ یعنی نیاز به ساختاری دارد که هواسازی پاک و موثر را انجام دهد که هزینه‌بر است.
دکتر باهوش خاطر نشان کرد: در کشور مراکز پیوند بسیار خوبی داریم که در گذشته دایر شده اما با توجه به رشد جمعیت و اینکه خیلی از بیماری هایی که نیاز به پیوند دارند باید بلافاصله بعد از تشخیص ، پیوند سلول های بنیادی روی آن انجام شود و ما فرصت بسیار کمی در اختیار داریم، ضرورت بخش های پیوند متعدد افزایش پیدا می کند.
این فوق تخصص خون و انكولوژي با تاکید بر اینکه، در برخی از بیماری ها و انواع سرطان ها گاهی اگر پروسه درمان اولیه طولانی شود و بیمار فورا تحت عمل پیوند سلول های بنیادی قرار نگیرد، با عود بیماری مواجه هستیم افزود: باید مراکز پیوند را گسترش دهیم تا بتوانیم مدت زمانی که بیمار در صف پیوند قرار می گیرد، به حداقل برسانیم.
وی با اشاره بر اینکه متاسفانه در بیمارستان علی اصغر تنها توانستیم با کمک خیرین، یک اتاق را با شرایط استاندارد روز برای پیوند آماده کنیم گفت: تا کنون چند پیوند را در این اتاق انجام داده ایم اما اصلا کافی نیست . ما در حال حاضر با این مشکل مواجه ایم که بیمار داخل بخش خون است و به طور استاندارد باید این بخش را جدا کنیم.
دکتر باهوش افزود: با توجه به اینکه ما توانمندی علمی انجام پیوند سلول های بنیادی را داریم ، حداقل نیاز به یک بخش پیوند مجزا داریم که بین 6 تا 8 تخت داشته باشد. 
وی خاطرنشان کرد: هیات امنای ارزی وزارت بهداشت برای پیوند سلول های بنیادی مقداری کمک می کند اما برای گسترش کار نیاز به کمک و مساعدت خیرین داریم.
دکتر باهوش در بیان موانع موجود در بیمارستان حضرت علی اصغر گفت: برای مثال درحال حاضر از سوی خیرین دو دستگاه برای انجام برخی کارهای پیوند اهدا شده اما این وسایل چون بخش پیوند نداریم،  بلااستفاده مانده است و ما منتظر راه اندازی بخش پیوند هستیم.
وی با تاکید بر اینکه ایران در حال حاضر در جایگاهی قرار دارد که اگر یک درمان موفق برای یک بیماری به کمک سلول های بنیادی در یک گوشه دنیا انجام شود، توانایی انجام همان نوع پیوند در ایران نیز وجود دارد گفت: لذا از خیرین تقاضا داریم اگر علاقه مند به کمک به همنوعان هستند، بخشی را برای ما راه اندازی کنند و ما هم تضمین می دهیم تا زمانی که خدا به ما عمر دهد، تلاش مثبت برای کمک به هموطنان داشته باشیم.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه