تاریخ انتشار: شنبه 25 آذر 1391
دانشمندان سلول های مغزی را از ادرار انسان تولید کردند

  دانشمندان سلول های مغزی را از ادرار انسان تولید کردند

سلول های رشد یافته از ادرار انسان می تواند دستیابی به موفقیتی بزرگ در پژوهش باشد. یک مطالعه جدید علمی ادعا می کند که ادرار انسان را می توان به سلول های مغزی تبدیل کرد. این کشف تعجب آورممکن است در کنارکاربردهای عملی گسترش یافته و راهی برای دور زدن بحث های جنجالی تحقیقات سلول های بنیادی باشد.





امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress؛  این مطالعه، که درNature Methods منتشر شده است، توسط یک تیم به رهبری Duanqing Pei زیست شناس چینی سلول های بنیادی انجام شده است. این مطالعه نشان داد که سلول های تولید شده از فضولات انسانی ممکن است روزی برای مطالعه بیماری ها و حتی درمان بیماری های عصبی مورد استفاده قرار گیرد.
سلول های بنیادی جنینی درمعرض خطر بالای تومورزایی قرار دارد، اما این موضوع درسلول های گرفته شده از نمونه ادرار وجود ندارد.
این فرایند شامل تبدیل سلولهای موجود در ادرار به پیش سازهای سلول های مغزی است که به سلولهای پیش ساز نورونی مشهور است.این مطالعه می گوید که سلولهای موجود درادرار،منبع بسیار در دسترس تر از سلول های موجود در نمونه های پوست و خون می باشد.
James Ellis محقق ژنتیک پزشکی در بیمارستان تورنتو ، کانادا، گفت: "این یافته قطعا می تواند به سرعت همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه