تاریخ انتشار: شنبه 25 آذر 1391
منشاء نقایص قلبی مادرزادی ریشه در اوایل دوران بارداری دارد

  منشاء نقایص قلبی مادرزادی ریشه در اوایل دوران بارداری دارد

بسیاری از ناهنجاری های قلبی در نوزادان متولد شده، با نقص درمجرای بیرون برنده قلبی در ارتباط است . محققان دریافتند ریشه نقایص مادرزادی قلبی به مراحل اولیه رشد و نمو جنین برمی گردد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، با توجه به تحقیقات دانشگاه آنجلیا شرقی (UEA)، ریشه نقایص مادرزادی قلبی به مراحل اولیه رشد و نمو جنین برمی گردد. این یافته ها که درمجله  ONE PLOS منتشرشده است، نشان می دهد که آغازشکل گیری بخش های مهمی از قلب به مراحل بسیار اولیه تکامل جنین برمی گردد.
زیست شناسان در این مطالعه تخم های جوجه را درمرحله گاسترولاسیون - بین 12 و 14 ساعت پس از لقاح- مورد بررسی قراردادند.
آنها دریافتند که بعضی از سلول ها بخش های قدامی و ثانویه قلب را پس از شکل گیری اولیه لوله قلبی بدوی ایجاد می کنند. این روش برای درک ارتباط بین منشا جنینی سلول ها و مراحل بعد ی تکوین، به نام "ترسیم سرنوشت"نام دارد.
اضافه شدن این سلول های اولیه به قلب در حال رشد بسیار مهم بوده و اجازه تکوین قلب و تشکیل ساختارهای مهم دیگر از جمله مجرای بیرون برنده قلبی را می دهد. این تحقیق برای اولین باراست که نقشه سرنوشت منشا سلول های تشکیل دهنده مجرای بیرون برنده قلبی در مراحل اولیه جنینی را ترسیم می کند.
بسیاری از ناهنجاری های قلبی در نوزادان متولد شده، با نقص درمجرای بیرون برنده قلبی درارتباط است و امید است که درک برخی ازعلل آن برای خانواده های آسیب دیده مفید باشد.
پروفسور Andrea Münsterberg از دانشکده علوم زیستی UEA، گفت: "ما برروی جنین جوجه تحقیق کردیم ، اما روند توسعه آن با انسان بسیار شبیه است، با این حال مرحله گاسترولاسیون در جوجه در عرض فقط چند ساعت صورت می گیرد اما درانسان کمی طولانی تربوده و در هفته سوم بارداری رخ می دهد. این احتمال که چیزی که ما از جنین جوجه یاد می گیریم را درتکوین انسانی بتوان استفاده کرد، وجود دارد. گام بعدی در تحقیقات ما شناسایی عوامل هدایت کننده این سلول های اولیه قلبی به جای مناسب و در زمان مناسب است. "
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه