تاریخ انتشار: پنجشنبه 06 اسفند 1394
پروتکلی برای تمایز سلول های بنیادی به سلول های عضلات اسکلتی

  پروتکلی برای تمایز سلول های بنیادی به سلول های عضلات اسکلتی

کمپانی AMSBIO اعلام کرده است که اولین کیت جهانی برای تمایز سلول های بنیادی پرتوان انسانی به میوتیوب های دارای عملکرد در دسترس محققین قرار خواهد گرفت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این کیت جدید از یک پروتکل بسیار موثر و بر مبنای محیط استفاده می کند تا در روشی ساده و مقیاس پذیر سلول های عضلات اسکلتی را از سلول های بنیادی تولید کند. پتانسیل تمایز سلول های بنیادی به انواع سلول های تخصص یافته چهره علم را تغییر داده است. این پتانسیل معمولا از روش های جدید در زمینه زیست شناسی تکوینی و رویکردهای جدید برای تولید مدل های بیماری صحیح نشات گرفته است. روش هایی که تاکنون به مطالعه بیماری های عضلانی و درمان های بالقوه آن پرداخته اند به بیوپسی های عضلانی تهاجمی وابسته است تا در نهایت بتواند مقادیر اندکی از سلول های اولیه(میوتیوبها) تولید کند. استفاده از سلول های اولیه نه تنها به دلیل فرایند پیچیده جمع آوری بلکه به دلیل عدم تداوم در رشد، عدم شباهت رفتاری و طول عمر و در نهایت مشکلاتی که در تولید مدل های آزمایشگاهی منطقی از آن ها وجود دارد، با چالش هایی روبرو هستند.

این کیت تمایز سلول های عضلات اسکلتی ابزار منحصربفردی را برای تمایز سریع سلول های بنیادی به میوتیوب های دارای عملکرد ارائه می دهد و نکته مهم تکرار پذیر بودن آن است. محققین این کیت را روی طیف وسیعی از سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی پرتوان القایی تست کرده اند که نتایج رضایت بخشی را در پی داشته است. این کیت از سه مرحله تغییر محیط و پاساژ سلول تشکیل شده است و منجر به جمعیت بسیار خالصی از میوتیوب های اسکلتی ظرف مدت چند هفته می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه