تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 اسفند 1394
سلول های بنیادی اندام ها هویت جنسیتی دارند

  سلول های بنیادی اندام ها هویت جنسیتی دارند

محققین می گویند که سلول های بنیادی که اندام های ما را می سازند دارای هویت جنسیتی هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، معمولا تصور می شود که اندام های غیر تولید مثلی در هر دو جنس مشابه هستند اما مطالعه ای جدید پیشنهاد می کند که سلول های بنیادی این اندام ها می دانند که آن ها نر هستند یا ماده!.

این مطالعه مجموعه ای از ژن ها را کشف کرده است که ممکن است مسئول تفاوت های بین اندام های مردانه و زنانه باشند. کارشناسان می گویند که این یافته ها ممکن است نشان دهند که چرا برخی بیماری ها بیشتر در مردان یا زنان شایع هستند. محققین می گویند که ما در ابتدا یک سوال از خودمان پرسیدیم: آیا تنها سلول های اندام های جنسی یک موجود تکوین یافته هستند که هویت جنسی خود را می دانند یا این در مورد سلول های در مورد سایر اندام ها نیز صدق می کند؟

محققین کالج امپریال لندن می گویند مکانیسم های جدیدی را کشف کردند که به خوبی نشان می دهد که هر سلول در مگس سرکه دارای یک هویت جنسیتی است. آن ها از ابزارهای ژنتیکی استفاده کردند که به آن ها اجازه می دهد که ژن ها را در این سلول ها خاموش یا روشن کنند. این بدین معنی است که آن ها می توانند سلول ها را برای مذکرتر بودن با مونث تر بودن خیاطی کنند. زمانی که این تیم سلول های بنیادی را زنانه و مردانه کردند، نحوه تکثیر آن ها تغییر کرد. محققین براین باورند که مطالعه آن ها قطعه جالبی از تحقیقات بیولوژیکی خواهد بود که درک ما را در مورد تفاوت فیزیولوژیک زنان و مردان افزایش می دهد. مطالعات بیشتر نیاز است که یافته های این مطالعه را به فیزیولوژی و بیولوژی انسان را نیز ربط دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه