تاریخ انتشار: دوشنبه 10 اسفند 1394
شناسایی محرک سلول های بنیادی سرطان سینه

  شناسایی محرک سلول های بنیادی سرطان سینه

محققین دانشگاه میشیگان ژن سرطانی را شناسایی کرده اند که ویژگی های تهاجمی و پراکنش سلول های بنیادی سرطان سینه مرتبط است. این یافته می تواند راهکار جدیدی را برای هدف قرار دادن این سلول های کشنده ارائه دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، یافته های این مطالعه پیرامون ژن سرطانی RhoC‌است که پیش از این نقش آن در متاستاز برخی از سرطان ها شناخته شده بود. سطح RhoC با پیشرفت سرطان سینه افزایش پیدا می کند و سطح بالای این ژن با کاهش بقای بیماران همراه است.

سلول های بنیادی سرطانی، گروه کوچکی از سلول های درون تومور هستند که تصور می شود دلیل اصلی رشد و پراکندگی تومور و سرطان هستند. محققین براین باورند که شیمی درمانی ها و پرتودرمانی های موجود قادر به کشتن این سلول های بنیادی سرطانی نیستند و همین امر آن ها را ناکارآمد می کند. هدف قرار دادن مسیرهای مولکولی خاصی که محرک این سلول های بنیادی سرطانی هستند می تواند راهکار درمانی را برای آینده ارائه دهد. حذف این سلول های بنیادی سرطانی می تواند به درمان قطعی این سرطان ها کمک کند. اما آن چه مهم است این است که به نوعی این ماشین مولکولی با هدف قرار دادن ژن هایی مانند RhoC از کار بیافتند تا رفتار تهاجمی این سلول های بنیادی سرطانی متوقف شود. در مطالعه صورت گرفته روی رده های سلولی سرطان سینه که بسیار تهاجمی بودند و رده های سلوی مشتق ار بافت سینه طبیعی، محققین RhoC‌را مهار کرده و یا بیان آن را افزایش دادند و دریافتند که بیان RhoC برای انجام متاستاز در هر دو رده سلولی ضروری است و بیش بیان RhoC به تنهایی می تواند موجب متاستاز شود. تست های جانوری نیز نتایج مشابهی را نشان داد. در گام بعد محققین به دنبال استفاده از یک کوچک مولکول جدید برای مهار RhoC‌هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه