تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 اسفند 1394
محققین ژاپنی راه جدیدی را برای ایجاد سلول های بنیادی پارکینسونی پیدا کرده اند

  محققین ژاپنی راه جدیدی را برای ایجاد سلول های بنیادی پارکینسونی پیدا کرده اند

محققین دانشگاه های Juntendo و Keio دور هم جمع شده اند تا راه سریع تر و آسان تری را برای تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSC) از بیماران مبتلا به پارکینسون پیدا کنند. این یافته که آن ها مدعی آن هستند راه زیادی در پیش دارد تا به درمان بیماری های نورولوژیک منجر شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این محققین این تکنولوژی را برای مطالعه شمار زیادی از بیماران پارکینسونی با استفاده از سلول های iPS‌مشتق از خون آن ها طراحی کرده اند. نکته اصلی این تکنولوژی موفقیت آن در تبدیل موثرتر سلول ها به سلول های بنیادی عصبی است که اجازه مونیتور کردن پیشرفت بیماری در ظروف آزمایشگاهی را فراهم می کند. هم چنین می توان از این سلول ها استفاده کرد و برهمکنش سلول های عصبی با مواد شیمیایی را مورد مطالعه قرار داد و به این ترتیب یک گام به درمان این بیماری ها نزدیک شد. محققین قصد دارند که با تولید سلول های iPS مشتق از بیماران پارکینسونی مختلف، بانک سلول های iPS مربوط به این بیماری را در مقیاسی که تاکنون در هیچ جای دنیا دیده نشده است، دایر نمایند.

برای تولید چنین سلول هایی، محققین سلول های iPS را تحت شرایط خاصی مانند محیط کم اکسیژن کشت دادندو آن ها را به طور کارامدتری به نورون تمایز دادند. در حالی که روش های موجود 30 تا 50 روز طول می کشند، این روش جدید ظرف مدت یک تا هفته نورون های مناسب برای مطالعه پارکینسون را تولید می کند. اگرچه تئوری های بسیاری در مورد دلایل پارکینسون وجود دارد اما بسیاری از ابعاد آن به صورت یک معما باقی مانده است و مطالعاتی از این دست می تواند درک ما را در مورد این بیماری و فاکتورهای ژنتیکی و محیطی دخیل در آن افزایش دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه