تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 اسفند 1394
TAxI محموله پروتئینی را به درون طناب نخاعی حمل می کند

  TAxI محموله پروتئینی را به درون طناب نخاعی حمل می کند

پپتید کوچک TAxI در واقع با عملکردی که دارد به این نام شناخته شده است. مطالعات اخیر نشان می دهد که این پروتئین می تواند وسیله ای موثر برای انتقال پروتئین های عملکردی مانند آنزیم های فعال به درون طناب نخاعی بعد از یک تزریق عضلانی باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یافته های این مطالعه جدید پیشنهاد می کند که TAxI می تواند برای انتقال داروهای بیولوژیک به این ناحیه سخت الوصول دارویی موثر باشد. پپتیدها که زنجیره های کوتاه آمینواسیدی هستند می تواند در برخی اعمال بیولوژیک مفید واقع شوند. پپتید TAxI که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت، پپتیدی خاص است که واردات آکسونی را هدف قرار می دهد. پپتید TAxI با در پیش گرفتن یک مسیر غیر معمول برای انتقال محموله های دارویی یا پروتئینی، به نوعی سد بین خون و مغز و نخاع را دور می زند.

این مطالعه نشان داده است که تزریق عضلانی TAxI می تواند یک پروتئین نوترکیب را به درون نورون های حرکتی نخاع منتقل کند. این سلول های عصبی، جایگاه هایی درون طناب نخاعی هستند که فیبرهایشان را برای عصب دهی عضلات و کنترل حرکات تا آن جا می کشند. این روش با استفاده از پپتید TAxI، دیگر نیازی به استفاده از ویروس های مهندسی شده که خود موجب ایجاد نگرانی می شوند، هزینه زیادی برای تولید نیاز دارند، بحث کنترل دوز در مورد آن ها مطرح است و ممکن است منجر به واکنش های ایمنی شوند، ندارد. با توجه به آن چه در مورد قابلیت های TAxI گفته شد محققین امیدوارند که از این پپتید به عنوان یک ناقل دارویی و پروتئینی نه تنها در مورد نخاع، بلکه در مورد سایر بیماری های تحلیل برنده عصبی نیز استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه