تاریخ انتشار: دوشنبه 17 اسفند 1394
برگزاری سمپوزیوم یک روزه سلول های بنیادی القایی و کاربرد آن در درمان بیماری های صعب العلاج

  برگزاری سمپوزیوم یک روزه سلول های بنیادی القایی و کاربرد آن در درمان بیماری های صعب العلاج

سمپوزیوم یک روزه سلول های بنیادی القایی و کاربرد آن در درمان بیماری های صعب العلاج 20 اسفند ماه در سال شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، در سمپوزیوم یک روزه سلول های بنیادی القایی و کاربرد آن در درمان بیماری های صعب العلاج ویژگی‌ها، کاربردها و چالش‌های استفاده از سلول‌های پرتوان القایی به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

هدف این سمپوزیوم که از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی برگزاری می شود، آشنایی و تعامل بین گروه های مختلف تحقیقاتی و بالینی کشور و ایجاد فضای تبادل دستاوردهای علمی روز دنیا بین محققان است.

سلول های بنیادی پرتوان القایی (iPSC) حاصل بازبرنامه ریزی سلول های سوماتیک بدن است. دکتر یاماناکا در سال 2006 با انتقال ژن 4 فاکتور رونویسی (OCT4/SOX2/KLF4/c-MYC) توانست سلولهای القایی موشی را تولید و در سال 2012 جایزه نوبل را مشترک با جان گوردون کسب کند. این سلول‌ها بسیار مشابه سلول‌های بنیادی رویانی (ES) می باشند ازاین نظر که هردو توانایی خود تجدید شوندگی و تمایز به هر سه لایه جنینی رادارند. از پتانسیل تمایزی سلول های پرتوان می توان در درمان بیماری ها استفاده کرد، اما کاربرد سلولهای بنیادی جنینی با مشکلاتی چون مسائل اخلاقی کار با جنین و هم چنین رد پیوند به علت واکنشهای ایمونولوژیک روبروست در حالی که سلول‌های پرتوان القایی چنین مشکلاتی را ندارند. سلول های پرتوان القایی در زمینه هایی چون سلول درمانی و طب بازساختی، مدل سازی بیماریها و غربالگری و تعیین کیفیت و سمیت داروها کاربرد دارد. به علت دست ورزیهای ژنتیکی استفاده از این سلول-ها با چالش‌های زیادی روبروست

لینک مستقیم جهت ثبت نام

http://www.tmu.ac.ir/?fkeyid=&siteid=25&pageid=4996&newsview=1519

 

زمان سمپوزیوم: پنج شنبه 20 اسفند ماه 1394 

مکان سمپوزیوم:  دانشگاه تربیت مدرس، سالن شهید مطهری

شماره تماس: 82884508-021

پایان مطلب/

  

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه